وزیر ورزش و جوانان گفت: عملکرد کاروان المپیکی ایران در مجموع قابل توجه است اما راضی‌کننده نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان اظهار داشت: امروز، روز آخر تمرینات این تیم بود. من به محل تمرین این تیم آمدم تا به ورزشکاران خداقوت بگویم. ما باید به تقویت روحی و اعزام بهتر این ورزشکاران کمک کنیم.

وی افزود: بازی تیم والیبال نشسته بانوان را پسندیدم و اگر به همین‌گونه در پارالمپیک نیز به میدان بروند، می‌توانند به موفقیت برسند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از محمود خسروی‌وفا تشکر می‌کنم که با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت توانسته کارها را به‌خوبی جلو ببرد. البته کمیته ملی المپیک هم بخشی از اعتبارات پارالمپیک را تخصیص نداده و برهمین اساس نیز در این حوزه مشکل ریالی وجود دارد. البته امیدوارم بدون مشکل اعزام به پارالمپیک صورت بگیرد.

گودرزی در خصوص پاداش مدال‌آوران پارالمپیک گفت: طبق همان چیزی که پیش از این نیز گفته‌ایم مشابه مدال‌آوران المپیک به پارالمپیکی‌ها پاداش داده می‌شود.

وی در خصوص عملکرد کاروان المپیکی ایران گفت: در این باره در نشست مفصلی همه صحبت‌ها را خواهیم گفت، اما آن چیزی که الان می‌توان عنوان کرد این است که در مجموع خوب بود. در واقع کاروان اعزامی به المپیک توانست رتبه دوم در بین کاروان‌های اعزامی ایران در طول تاریخ المپیک را به‌دست بیاورد که این قابل توجه است، اما راضی‌کننده نیست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از حالا باید برنامه‌ریزی‌ها برای دوره آینده المپیک صورت بگیرد و آسیب‌شناسی‌ها نیز انجام شود.

گودرزی درباره برگزارنشدن برخی از مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها گفت: انتخابات چند فدراسیون بعد از پارالمپیک انجام می‌شود تا فضا آرام باشد.

وی درباره عملکرد ضعیف چند رشته المپیکی و احتمال تغییرات در رأس فدراسیون‌های آنها عنوان کرد: تغییراتی صورت نمی‌گیرد، مگر آنکه خودشان متقاضی این مسئله باشند. فرآیند انتخابات دموکراتیک است و وزارت ورزش اجازه دخالت برای تغییرات را ندارد. ممکن است یک رئیس فدراسیون خسته شود و یا خودش تشخیص بدهد که پست خود را در اختیار فرد دیگری بگذارد. به‌هر حال وزارت ورزش در این باره ورود نمی‌کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نتایج نامطلوب تکواندوی ایران در المپیک خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نتیجه خوبی به‌دست آمد، اما در بخش آقایان رضایت نداشتیم و باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد. ممکن است در کادرفنی تغییراتی انجام شود که به‌هر حال همه این کارها پس از جلسات مربوطه انجام خواهند شد.

گودرزی درباره استعفای رئیس فدراسیون هندبال اظهار داشت: این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد، به محض استعفا که نباید با آن موافقت کنیم. رئیس فدراسیون به‌دلیل بیماری استعفا کرده و باید تصمیم لازم در این باره گرفته شود.

وی درباره تجلیل از مجتبی عابدینی ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان تصریح کرد: از عابدینی قدردانی می‌شود، اما باید این قدردانی به شکلی باشد که نفرات چهارم، پنجم و ششم ایران در رشته‌های مختلف المپیکی نگران نباشند.

وزیر ورزش و جوانان درباره پایان دوره ریاست خسرو قمری در فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شود و تأخیر به وجود آمده به خاطر فضای المپیکی است.

گودرزی در پایان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود رضا افتخاری، سرپرست باشگاه استقلال حق امضا ندارد، گفت: خیر، چنین چیزی نیست به هر حال شرایط در مجامع مشخص شده و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز در اختیار وزارت ورزش هستند. در واقع احکام مربوطه صادر می‌شود و مسئله دیگری وجود ندارد. برهمین اساس مسائل مربوط به کارهای اداری و بروکراسی برای این موضوع به وجود آمده است که حل خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )