کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: فضاوت در فینال المپیک تجربه خیلی بزرگی بود و فکر نکنم دیگر بنوانیم در چنین رویدادی قضاوت کنیم.

محمدرضا منصوری که همراه علیرضا فغانی روز گذشته در خبرگزاری تسنیم حضور یافته بود، در خصوص قضاوت در فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: تجربه بسیار بزرگی بود و تاکنون چنین تجربه‌ای نداشتیم و فکر نکنم دیگر تکرار شود. بزرگترین رویدادی بود که قضاوت کردیم.

وی افزود: طبق هدف‌گذاری که انجام دادیم، مسیرمان را پیش می‌بریم. به قول علیرضا فغانی کارمان سخت‌تر از گذشته شده، اما باید به سمت حرفه‌ای‌تر شدن برویم.

کمک داور فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو در خصوص اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک استقبال خوبی از تیم داوری ایران کردند یا خیر، گفت: پیش از اینکه به برزیل برویم، مهدی تاج جلسه‌ای با ما برگزار کرد. اسپانسر داوری هم جشن کوچکی برای ما ترتیب داد که دلگرم کننده بود. کیومرث هاشمی پیش از رفتن به المپیک جلسه‌ای با داوران برگزار و سیستم‌های صوتی برای آنها تهیه کرد.

منصوری ادامه داد: هنگام بازگشت به ایران می‌دانستیم نیمه شب به فرودگاه می‌رسیم. زمان رسیدن‌مان به تهران ساعت بدی بود و انتظار نداشتیم کسی به استقبال‌مان بیاید، اما از فدراسیون فوتبال مهدی تاج و علیرضا اسدی در فرودگاه حضور یافته بودند. از هیچ کسی توقع نداریم و دنبال کارمان هستیم. امیدوارم همه از رسانه‌ها تا مربیان و بازیکنان به همدیگر احترام بگذاریم، چیزی که در دنیا می‌بینیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هراسی ندارد که پس از قضاوت در المپیک در مسابقات داخلی اشتباه کرده و زیر سوال برود، تصریح کرد: کار ما سخت‌تر از گذشته شده و باید تلاش کنیم عملکرد بهتر از این داشته باشیم. داور فوتبال یک انسان است و اشتباهاتش اجتناب پذیر. همه تلاش ما این است که حداقل اشتباهات را داشته تا باعث ناراحتی فرد یا تیمی نشویم.

منصوری در خصوص اینکه کمک داوران به دلیل قرار گرفتن در کنار خط بیشتر در معرض انتقاد و شعارهای هواداران معترض قرار دارند، گفت: کار قضاوت در هر شرایطی سخت است، اما کمک داور بودن انتخاب خودم بود و به آن علاقه داشتم. تنها یک بار سنگ به سرم برخورد کرد که این اتفاق در دربی افتاد. اولین بازی که در دربی کمک داور بودم، از سوی تماشاگران سنگی به سرم برخورد کرد. متاسفانه ورزشگاه‌های ما آنقدر استاندارد است که تماشاگر توانسته سیمان‌های ورزشگاه را جدا کرده و به صورت سنگ به داخل زمین پرتاپ کند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.