نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با قطر عصر امروز در پژوهشگاه صنعت نفت پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و به ویژه دیدار با قطر از هفته اول این رقابت‌ها آماده می‌کند، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز نخستین تمرین خود را در مجموعه پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور ۲۰ بازیکن برگزار کرد.

* شاگردان کی‌روش از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه یک به یک وارد زمین تمرین شده و از آنجایی که تاج و ساکت برای استقبال از آنها به زمین آمده بودند، برخورد گرمی بین بازیکنان و رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر تیم‌های ملی شکل گرفت. ضمن اینکه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نیز برخورد گرمی با تاج و ساکت داشت و طرفین یکدیگر را در آغوش گرفتند.

* نکته جالب تمرین امروز حضور یاران بی‌شمار سرمربی تیم ملی در تمرین بود، تا جایی که ۱۶ نفر از اعضای کادر فنی پزشکی، تدارکات و اداری تیم ملی در تمرین امروز با لباس سفید حاضر بودند.

* مراحل تمرینی تمرین بعدازظهر امروز مثل تمرین های گذشته، قبل از آغاز تمرین توسط دستیاران کی‌روش آماده شده بود، ضمن اینکه استقبال بی‌شمار خبرنگاران و عکاسان از نخستین تمرین تیم ملی در تهران و پس از بازگشت این تیم از ایتالیا در نوع خود جالب توجه بود. البته در کنار زمین، دور تا دور خبرنگاران زنجیر کشیده شده بود تا آنها از محوطه خود خارج نشوند.

* با وجود اینکه گفته می‌شود تیم ملی با آدیداس به توافق رسیده اما امروز نیز بازیکنان با لباس‌های جیووا تمرین کردند. بازیکنان امروز لباس زرد بر تن داشتند، کادر فنی سفیدپوش و دروازه‌بان‌ها لباس آبی بر تن کرده‌اند.

* جواد نکونام مربی تیم ملی، امروز به عنوان مربی این تیم زیرنظر کی‌روش رسماً کار خود را آغاز کرد، هر چند که او به خاطر تازه‌کار بودن، بیشتر در ابتدای تمرین، نظاره‌گر تمرینات بود. همچنین میکائیل و سباستین دستیاران جدید کی‌روش امروز در تمرین حضور داشتند.

* در ابتدای تمرین، تاج و ساکت به همراه پیروانی به زمین آمده و اوایل تمرین را از نزدیک تماشا کردند.

* قبل از آغاز رسمی تمرین، کی‌روش به همراه تاج، ساکت و پیروانی و دستیارانش به سمت عکاس‌ها آمده و عکس یادگاری گرفتند.

* تمرین ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه و با پاسکاری بازیکنان در سه گروه آغاز شد، هر چند که قبل از آن حدود ۵ دقیقه کی‌روش در حلقه بازیکنان دقایقی را برای آنان صحبت کرد.

* در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه تمرینات ملی‌پوشان در فاز تازه‌ای آغاز شده و بازیکنان ابتدا استارت‌های کوتاه و بلند را تمرین کرده که در این بین، گلرها از سایرین جدا شده و کارهای اختصاصی دروازه‌بانی زیرنظر دن‌گاسپار انجام دادند.

* در ادامه، بازیکنان در سمتی که خبرنگاران حضور داشتند حاضر شده و با وجود وسایل جدید مربوط به بدنسازی که شبیه یک نردبان خوابیده بر روی زمین بود، ابتدا کارهای سرعتی را بر روی زمین انجام داده و دوباره به استارت‌های کوتاه و بلند روی آوردند. این تمرین زیرنظر مستقیم کی‌روش انجام شد و بازیکنان باید با دقت فرامین کادر فنی را انجام دهند. در این بین، کادر فنی تأکید داشتند که کیفیت و سرعت در این تمرین بسیار اهمیت دارد.

* حدود نیم ساعت از تمرین با حضور خبرنگاران برگزار شده و پس از آن خبرنگاران با تصمیم کادر فنی به بیرون از مجموعه رفتند. در این بین، ماشین صدا و سیما به ماشین کی‌روش برخورد کرده که باعث شد تا دقایقی آنها معطل شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.