مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید که فصل ۱۶-۲۰۱۵ بهترین سال دوران بازیگری‌اش بود، به‌عنوان برترین بازیکن فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که انتظار می‌رفت، کریستیانو رونالدو، مزد بازی‌های خوب خود در فصل اخیر فوتبال اروپا را که به گفته خودش بهترین فصل از دوران بازیگری‌اش بود، با کسب عنوان بهترین بازیکن قاره سبز در سال ۲۰۱۶ گرفت.

رونالدو فصل گذشته نه‌تنها با رئال مادرید برای دومین بار در عرض سه سال اخیر (مجموعاً‌ برای سومین بار) قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، بلکه با زدن ۱۶ گل، آقای گل آن رقابت‌ها نیز شد.

رونالدو دو ماه پس از قهرمانی‌اش در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز، مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی قاره اروپا یعنی یورو را هم به‌همراه تیم ملی پرتغال فتح کرد و در ثبت اولین افتخار بزرگ در فوتبال ملی کشورش سهم ویژه‌ای داشت.

مهاجم پیشین منچستریونایتد با کسب بیشترین آرا از سوی نمایندگان اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو یوفا، در حالی به‌عنوان برترین بازیکن قاره سبز در سال ۲۰۱۶ معرفی شد که برای کسب این عنوان رقبایی مانند هم‌تیمی ولزی‌اش گرث بیل و نیز آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکومادرید داشت.

این دومین باری است که رونالدو جایزه بازیکن سال اروپا را کسب می‌کند. او پیش از این سال ۲۰۱۴، سالی که اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید قهرمان شد، این جایزه را دریافت کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.