رئیس جمهور روسیه در مراسم جشن اهدای جوایز دولتی پیرامون حذف ورزشکاران این کشور از حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: تصمیم‌گیرندگان حذف روسیه تحقیر شدند و ما پارالمپیک خودمان را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سخنان خود در مراسم جشن جوایز قهرمانان المپیک ۲۰۱۶ ریو در کاخ کرملین را این‌گونه آغاز کرد: می‌خواهم به ورزشکاران پارالمپیک روسیه بگویم البته ما از شما حمایت خواهیم کرد و پارالمپیک مخصوص خودمان را سازماندهی می‌کنیم تا بتوانید توانمندی‌های‌تان را نشان دهید.

«پاداش‌های پیروزی در پارالمپیک روسیه معادل ورزشکاران المپیکی خواهد بود»، پوتین با بیان این جمله اظهار داشت: متأسفم برای کسانی که رأی به حذف روسیه از پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو دادند. آنها نمی‌توانند بفهمند که این تصمیم باعث تحقیر آنها شد. رأی حذف ورزشکاران پارالمپیک روسیه نشان‌دهنده دوری از اخلاق و انسانیت است.

رئیس جمهور روسیه افزود: آنها با این رأی خود بدبینی تردیدبرانگیزی از خشم را برای کسانی ایجاد کردند که ورزش هدف‌شان در زندگی شده است، ورزشکارانی که با نشان دادن قدرت و باور خود به میلیون‌ها انسان معلول در جهان در جهت سلامتی می‌کوشند.

پوتین سپس با اشاره به کارکرد آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ گفت: آنها باید فعالیت‌های خود را در جهت دوری از فشارهای سیاسی اصلاح کنند.

رئیس جمهور روسیه در خاتمه تأکید کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که چگونه حقوق اساسی ورزش و المپیک توسط سیاستمداران به‌عنوان فرصت‌هایی جهت حرص و طمع آنها نقض می‌شود. شاید هم آنها بزدلی خود را مقدم بر اصول المپیک می‌دانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.