تهران یکی از محروم ترین استان های کشور از لحاظ ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه دستاورد سه شنبه ۳ شهریور در گفت و گو با رضا گل محمدی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران به بررسی معضلات و مشکلات ورزش استان تهران پرداخت.

با توجه به وسعت شهر تهران، وجود مشاغل و اقشار مختلف که ساکن این شهر هستند، لازم است اماکن ورزشی به تعداد مناسب برای این افراد فراهم شود. اما تراکم جمعیت و نبود زمین با کاربرد ورزشی از مشکلات عمده استان تهران است. در این میان مشکل دسترسی شهروندان به اماکن ورزشی نیز وجود دارد. برخی از این اماکن مانند ورزشگاه آزادی غالبا در اختیار فدراسیون هاست. برخی دیگر نیز فقط مورد استفاده اهالی یک محله قرار می گیرد.

رضا گل محمدی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران درباره مشکلات ورزشی شهر تهران گفت: ما در تهران وارث معضلات فراوان در عرصه ورزش هستیم. این معضلات از جمعیت زیاد تهران نشات می گیرد که خدمات رسانی را به آنان با مشکل مواجه می کند و همین موضوع باعث شده است تهران یکی از محروم ترین استان های کشور از لحاظ ورزشی باشد. موازی کاری فدراسیون ها و دستگاه های ورزشی در این عرصه نیز به این محرومیت ها دامن زده است.

وی اضافه کرد یکی از اهدافی که من قصد دارم با جدیت آن را دنبال کنم استفاده از کلیه ظرفیت های موجود شهر تهران است. به عنوان مثال شهرداری تهران یک امتیاز طلایی برای تهران است. امکانات، بودجه و توانایی فراهم سازی مبلمان شهری درعرصه ورزش از ویژگی های شهرداری است که می تواند کمک بسیاری خوبی برای ما باشد. بهره گیری از پتانسیل فدراسیون ها و دستگاه های ورزشی و هم چنین نیروهای متخصص که بزرگترین سرمایه هر سازمانی است می تواند در توسعه ورزش استان کمک شایان توجهی کند.

دستاورد به مناسبت هفته دولت هر شب ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای سبحان اکرامی و کارشناسی علی رغبتی پخش می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.