سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کشور پرتغال در کجای جدول مدال‌های المپیک قرار دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مایلی‌کهن در این فصل سرمربی تیم دسته اولی ملوان بندرانزلی است و به خاطر حضور او توجه‌ها به ملوان بیش از گذشته است. او در این فصل هنوز شکستی را متحمل نشده اما می‌گوید رقابت در لیگ یک بسیار سخت است.

خبرگزاری فارس، با مایلی‌کهن در مورد وضعیت ملوان و همچنین شرایط کلی ورزشکاران در المپیک گفت‌وگویی به شرح زیر انجام داده است:

فارس: از نتایج ملوان در لیگ یک راضی هستید؟

با توجه به اینکه مدت کوتاهی قبل از شروع مسابقات تیم را تحویل گرفتم بازی‌های اول ملوان در لیگ حکم بازی تدارکاتی را برای ما دارد. ما ظرف یک هفته تیم را بستیم و حتی از برخی از بازیکنان هم تست گرفتیم.

فارس: شرایط لیگ یک را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خیلی سخت است. تیم‌ها همه خوب هستند و هیچ بازی آسان نیست.

فارس: موافق صعود دو تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر هستید یا معتقدید این تعداد کم است؟

من موافق اجرای قانون هستم. اگر قرار است دو تیم صعود کند قانون اجر شود و اگر سه تیم قرار است صعود کند باز هم قانون اجرا شود نه اینکه به خاطر افراد مختلف تعابیر مختلفی از قوانین داشته باشیم.

فارس: ظاهرا شبکه استانی تلویزیون از ملوان برای پخش بازی‌هایش ۵ میلیون تومان پول درخواست کرده است.

بله من هم این را شنیده‌ام اما اشکالی ندارد کسی نامه فدایت شوم برایشان نفرستاده. بازی‌های ملوان را پخش نکنند. تلویزیون برای پخش بازی‌های ملوان باید پول هم بدهد.

فارس: ارزیابی شما از عملکرد ورزشکاران‌مان در المپیک چیست؟

همه آنها زحمت کشیدند. از کشتی‌گیران تا تیراندازان و تکواندوکاران همه ورزشکاران ما زحمات زیادی کشیدند. من در اردوی تیم ملی کشتی هم حضور پیدا کردم. بعضا تمرینات آنها خیلی کشنده و سخت بود.

فارس: کشتی فرنگی نتوانست موفقیت المپیک لندن را تکرار کند و فقط دو برنز گرفت و خبری از مدال طلا نبود.

به نظر من کشتی فرنگی هم ناموفق نبوده است. من به یاد ندارم در المپیک به جز المپیک لندن کشتی فرنگی ما مدال طلا گرفته باشد. بنابراین کشتی فرنگی ما هم در المپیک ۲۰۱۶ هم موفق بوده است. اینکه در یک المپیک سه طلا می‌گیریم و پس از آن در المپیک دیگر دو برنز می‌گیریم نباید بگوییم که کشتی فرنگی ناموفق بوده است.

فارس: تیم ملی فوتبال هم ایتالیا اردوی آماده‌سازی برپا کرده است.

بله، می‌بینید که تیم ملی با چه تیم‌های قدرتمندی هم در این اردو بازی می‌کند!

فارس: وزیر ورزش گفت که سطح ورزش ایران همین ۵-۴ مدال در المپیک است با این گفته موافق هستید؟

ما استعدادهای فراوانی در ورزش داریم اما باید ببینیم که در کجا پول‌هایمان را هزینه می‌کنیم. اکنون ببینید کشور پرتغال در کجای رده‌بندی مدال‌های المپیک قرار دارد؟! فکر می‌کنم در رده هشتادم باشد اما متأسفانه در کشور ما همیشه مرغ همسایه غاز است. اگر کشتی فرنگی دو برنز بگیرد می‌گوییم ناموفق بوده و انگار فاجعه‌ به بار آمده است اما اگر همین عملکرد را یک مربی خارجی داشته باشد می‌گوییم عملکردش بی‌نظیر بوده است. تیم والیبال آمریکا نتوانست به فینال المپیک برسد. آیا آمریکا بهترین تیمش را به این مسابقات اعزام نکرده است؟ اینجا ورزش است و همه تلاش می‌کنند که موفق شوند. اما گاهی حوادثی هم پیش می‌آید. متأسفانه در کشور ما برای بیگانگان خوب هزینه می‌کنیم.

فارس: نظرتان در مورد مهاجرت ورزشکاران ایرانی به کشورهای خارجی چیست؟

ورزشکاران بی‌وفایی و بی‌توجهی می‌بینند که مهاجرت می کنند. آنها هم طبعا به دنبال این هستند که زندگی‌شان را بهتر کنند و شرایط مناسب‌تری را برای خود رقم بزنند. اگر به آنها توجه بیشتری شود قطعا از ایران نمی‌روند. رسول خادم تمام زندگی‌‌اش را روی کشتی گذاشته. از ۶ صبح تا یک نیمه شب در کشتی است. او چند بار مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )