کیمیا علیزاده نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی بانوان در نخستین دیدار خود مقابل هوگوپوش کرواسی به برتری دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ریو، سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل در حالی پیگیری می‌شود که در دومین روز از مسابقات تکواندو، تکواندوکاران دو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم مردان به مصاف حریفانشان خواهند رفت که کیمیا علیزاده به عنوان نماینده ایران رو در روی رقبایش قرار می‌گیرد.

علیزاده در نخستین گام حریف خود را با نتیجه ۷ بر ۶ شکست داد و به مرحله بعدی راه یافت.

علیزاده در دومین دیدار باید با نماینده اسپانیا مبارزه کند.

طبق قرعه‌کشی انجام شده، کیمیا با رنکینگ ۲۱ المپیکی و جایگاه دهم در جدول قرعه‌، در مبارزه اول به مصاف "انا زانینوویک" از کرواسی رفت و این دیدار با نتیجه به پایان رسید.

این تکواندوکار با تجربه کروات، سابقه حضور در المپیک را دارد که البته موفق به کسب مدال نشده است. او طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۱، دو مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ و برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه‌اش دارد. "آنا زانینوویک" از طریق رنکینگ سیستم به بازی‌های المپیک ریو راه پیدا کرد.

کیمیا در صورتی که در این بازی سخت و نفس‌گیر برنده شود، باید با برنده اسپانیا و تایلند مبارزه کند. مبارزه کیمیا علیزاده با نماینده کرواسی ساعت ۱۹ به وقت ایران انجام خواهد شد.

روز گذشته( چهارشنبه) فرزان عاشورزاده یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده مراکش شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در روز سوم پیکارهای تکواندو (جمعه - ۲۹ مردادماه)، نمایندگان اوزان ۶۷- کیلوگرم زنان و ۸۰- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ خواهند رفت. مهدی خدابخشی که نماینده ایران در این روز است با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، باید در گام نخست با «میگوئل فریرا» از هندوراس مبارزه کند. نماینده هندوراس با سهمیه وایلد کارت در المپیک حضور دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.