در روز هفتم مسابقات بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو آمریکا باز هم با درخشش ورزشکارانش فاصله‌ خود را با چینی‌ها در صدر جدول افزایش داد و جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ریو، روز هفتم سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی به پایان رسید که مهم‌ترین اتفاق به کسب نخستین مدال کاروان ورزشی ایران با طلای کیانوش رستمی در مسابقات دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری اختصاص داشت.

* رستمی نه تنها مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد بلکه موفق به شکستن رکورد جهان و المپیک هم شد. ایران با طلای رستمی به جدول توزیع مدال‌ها وارد شد و در کنار کشورهای آرژانتین، فیجی، سنگاپور، کوزوو و کویت (که به دلیل تعلیق با پرچم IOC در المپیک شرکت کرده است) در رده سی‌وچهارم قرار گرفت.

* سنگاپور نیز مانند ایران امروز اولین مدالش را کسب کرد که مدال این کشور نیز طلا بود و جالب‌تر اینکه این مدال طلا با رکوردشکنی هم همراه بود. به طوری‌که جوزف اسکولینگ در حالی‌ با زمان ۵۰.۳۹ در حضور مایکل فلپس، نابغه آمریکایی شنا قهرمان شد که اجازه نداد این شناگر بیست‌وسومین مدال طلای خود را کسب کند و رکورد المپیک را هم شکست.

* در دیگر اتفاق جالب این ماده فلپس به همراه شناگرانی از آفریقای جنوبی و مجارستان با زمان ۵۱.۱۴ هر ۳ نفر به طور مشترک مدال نقره را کسب کردند. در این ماده مدال برنز توزیع نشد.

* در روز هفتم نیز آمریکا به لطف مدال‌های طلای شناگرانش فاصله‌اش را بیش از پیش در صدر جدول با چین افزایش داد.

*‌ جدول توزیع مدال‌های المپیک ۲۰۱۶ تا پایان رو هفتم به ترتیب زیر است:

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.