کیانوش رستمی مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ریو، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان ۵ نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (شنبه، ۲۳ مرداد) روی تخته المپیک رفت و با ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (۲ نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت که در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک رسید.

* حرکت یک‌ضرب:

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه ۱۷۹ کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

* حرکت دوضرب:

رستمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را درخواست کرد، اما در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت کرده بود، اما موفق به مهار این وزنه نشد. وی در حرکت دوم همین وزنه را بالای سر برد تا مدالش قطعی شود. رستمی برای حرکت سوم دوضرب وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد المپیک در دسته ۸۵ کیلوگرم که از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با ۲۱۵ کیلوگرم در اختیار پیروس دیماس یونانی قرار داشت با ۳۹۶ کیلوگرم به میزان یک کیلوگرم ارتقا دهد و به نام خود ثبت کرد.

تائو تیان از چین با مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی در سومین حرکت دوضرب خود در حالی‌که پیش از این ۲ بار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را انداخته بود رکورد المپیک را به میزان ۲ کیلوگرم ارتقا داد.

در جایگاه ایستاد و آلکساندر پیلیشنکو از اوکراین نیز با ثبت وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی سوم شد.

تائو تیان از چین با مجموع ۳۹۵ کیلوگرم قهرمان شد. مدال برنز هم به گابریل سینک‌رایان از رومانی با ثبت مجموع ۱۷۵ کیلوگرمی سوم شد، اما در نهایت مدال‌های نقره و برنز دسته ۸۵ کیلوگرم به .. و ... به ترتیب با .. و .. کیلوگرم رسید.

به گزارش فارس، رکورد جهانی حرکت دوضرب و مجموع جهان با ۲۲۰ و ۳۹۵ کیلوگرم در اختیار کیانوش رستمی است که در مسابقات جام فجر موفق به ثبت آن شده بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )