سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با هشت امتیازی که امروز داریم نه می‌توانیم قهرمان شویم، نه سهمیه آسیایی می‌گیریم و نه حتی ماندن تیم در لیگ برتر قطعی می‌شود.

نادر دست‌نشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شرایط خوبی که برای صنعت نفت پس از شکست استقلال و سپاهان به وجود آمده است، گفت: انتظارات از ما زیاد شده است، ولی من با همه این مسائل کنار می‌آیم. در این سال‌ها عادت کرده‌ام این‌طور باشم.

وی ادامه داد: روز قرعه‌کشی لیگ، به من گفتند با توجه به اینکه با صبا، تراکتورسازی، استقلال و سپاهان بازی داری، اولین مربی اخراجی لیگ برتر می‌شوی. همان شب به فردی که این موضوع را مطرح کرده بود گفتم تجربه و شناختی از فوتبال نداری. امروز فکر می‌کنم خیلی مسائل ثابت شد، چون توانستیم تیم را به خوبی نگه داریم. خدا را بابت این اتفاقات شکر می‌کنم. من از روز اول به فکر شکست نبودم بلکه برنامه‌ریزی می‌کردم برای امروز که هشت امتیازی و بالانشین جدول شده‌ایم و اینکه برای موفقیت باید چه کار کنم.

دست‌نشان با انتقاد از افزایش یکسری انتظارات عجیب، گفت: حالا که کار به اینجا رسیده، برخی از من سهمیه آسیایی می‌خواهند ولی من به این موضوع اعتقاد ندارم. ما اول باید تیم را برای ماندن در لیگ برتر آماده کنیم. من به مردم آبادان و خوزستان قول دادم که تیم‌شان را حفظ کنم و نمی‌خواهم بدقول شوم. ما با هشت امتیازی که امروز داریم نه می‌توانیم قهرمان شویم، نه سهمیه آسیایی می‌گیریم و نه حتی ماندن تیم قطعی می‌شود. اول از همه باید به فکر حدنصاب امتیاز برای ماندن در لیگ باشیم. تا قبل از اینکه به حدنصاب امتیاز نرسیده‌ایم، هیچ‌کدام از بازیکنان‌مان حق ندارند در خصوص اتفاقات و موفقیت‌های دیگر حرفی بزنند. بازیکنانم باید بدانند بابت چهار بازی خوب و چهار نتیجه خوب نباید مغرور شوند.

وی گفت: البته تا همین جای بازی‌ها نیز کار بزرگی انجام داده‌ایم، ولی دلیل نمی‌شود قول قهرمانی بدهیم. ما به‌تازگی به لیگ برتر آمده‌ایم و نیاز به فضای بیشتری برای کار داریم. انتظارات بی‌جا در این شرایط می‌تواند مسیرمان را به سمت ناکامی کج کند و من از این می‌ترسم. نمی‌گذارم کسی انتظار بی‌جایی از ما در تیم رواج بدهد. خودم جلوی این اتفاق می‌ایستم.

سرمربی صنعت نفت در خصوص تعطیلات پیش‌روی لیگ افزود: وقتی یک تیم نتیجه می‌گیرد، سرمربی آن تیم، دلش می‌خواهد کار ادامه یابد تا از شرایط آرمانی دور نشود، ولی مسئله اصلی تیم ملی است و همه باید کمک کنیم. از سوی دیگر ما نتایج خوبی گرفته‌ایم، ولی من فکر می‌کنم بازیکنان به شرایط ایده‌آلی که مدنظرم است، نرسیده‌اند. آنها پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارند. در این تعطیلات از فرصت استفاده می‌کنیم و به بازسازی می‌پردازیم. ما بازیکنانی داریم که آمادگی بازی را نداشته‌اند. آنها در تعطیلات زمان خودسازی و خودباوری دیگری پیدا می‌کنند.

دست‌نشان در پاسخ به این پرسش که چطور توانستید گل نخوردن و گل زدن را مثل یک قانون در تیم حفظ کنید، این‌طور پاسخ داد: اینها را در برنامه تیمی القا کردیم. ما در چهار بازی یک گل خوردیم که اگر تمرکزمان حفظ می‌شد، همان یک گل را هم نمی‌خوردیم. دفاع تیمی خیلی خوب بوده و از این حیث راضی هستم. برنامه‌های تهاجمی تیم‌های مقابل را با استفاده از آنالیز صحیح خنثی می‌کنیم. مثلاً سپاهان یک مهاجم برزیلی داشت که می‌دانستیم خطرناک است، اما کاری کردیم که موفقیتی در طول بازی نداشت. ویسی در نهایت مجبور شد این بازیکن را بیرون بکشد. این موضوع برمی‌گردد به احساس مسئولیت بازیکنانم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سعی می‌کنم بهترین ترکیب و تعویض‌ها را داشته باشم. محمد شادکام که گل سه امتیازی دیدار با سپاهان را به ثمر رساند، جوان و تازه‌ به‌دوران‌ رسیده است. هفته اول مصدوم شده بود و نمی‌توانست با آمادگی کامل بازی کند. رضا نوروزی هم آمادگی کامل ندارد. آنها با ۵۰ درصد توانایی یا کمتر از این مقدار برای‌مان عالی بازی می‌کنند.

دست‌نشان در نهایت گفت: به‌غیر از رضا نوروزی و باقی مهاجمانی که داریم، به‌تازگی یک مهاجم برزیلی به اسم برانو را جذب کرده‌ایم و در روزهای تعطیلی، ITC این بازیکن هم به دست‌مان می‌رسد. مهاجم خارجی جدیدی نیز در راه است تا تیم را در خط حمله متحول کنیم. متأسفانه قیمت مهاجمان ایرانی بالاست و ما مجبوریم از مهاجمان خارجی برای حضور در صنعت نفت دعوت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.