سرمربی تیم فوتبال صبا گفت: یک کارشناس مربی قصد داشت با حرکتی ناجوانمردانه پس از حضور من در تیم صبا، جای من را در این تیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، صمد مرفاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های پیکان و صبا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در هفته اول لیگ برتر هنوز تیم‌ها شرایط ایده‌آل خود را پیدا نکرده است. به هر حال این موضوع در فوتبال ما طبیعی است شاید در لیگ‌های اروپا شاهد آن نباشیم اما متاسفانه به خاطر اینکه تیم‌ها در لیگ ایران در زمان‌های مختلفی شروع به آماده‌سازی می‌کنند با چنین مشکلاتی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر ما تیم را جمع و جور کردیم هر چند که تمرینات زیادی انجام نداده‌ایم و تنها ۱۳ جلسه مفید پیش از شروع لیگ برگزار کردیم اما از بازیکنان جوان و باتجربه در کنار هم استفاده می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی هم کسب کنیم.

سرمربی صبا یادآور شد: ما در بازی اول شرایط بدی نداشتیم و فوتبال خوبی را ارائه دادیم هر چند به آن چیزی که می‌خواستیم هنوز نرسیده‌ایم و هنوز شرایط ایده‌آل را پیدا نکرده‌ایم اما قطعا با تلاش و کار بیشتر روز به روز بهتر می‌شویم.

مرفاوی با اشاره به اینکه صبا نسبت به سال گذشته متفاوت‌ شده است،‌گفت: در سال گذشته صبا اسپانسر و حامی مالی داشت اما امسال شرایط فرق کرده و همچنین بیشترین تغییرات را داشته‌ایم. فکر نمی‌کنم تیمی به اندازه صبا چنین تغییراتی داشته باشد. حتی تیم‌هایی که خیلی زود تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اعلام می‌کنند هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. ما که دیگر تمرینات خود را دیرتر آغاز کرده‌ایم و برای رسیدن به آمادگی زمان نیاز داریم.

سرمربی صبا در خصوص انتشار رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی یادآور شد: این مسئله جدیدی نیست. چندین سال است رقم قرارداد بازیکنان منتشر می‌شود اما فکر می‌کنم از همان اول کار درستی نبود که انجام شد. چرا که خیلی از مربیان و بازیکنان به آن رقمی که اعلام می‌شود نمی‌رسند. پرداختی‌ها با رقم‌هایی که اعلام می‌شود متفاوت است. هزاران مشکل وجود دارد. به نظرم این مسئله فقط یک مانور است که باب شده است. البته مسئله جالبی هم نیست که در جاهای دیگر این موارد وجود ندارد. همیشه اینگونه مسائل جواب نمی‌دهد. ما نمی‌توانیم خود را گول بزنیم. مشکلات برای همه تیم‌ها وجود دارد و خیلی جاها هم طلب‌ها پرداخت نمی‌شود. امیدوارم آقای تاج که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده و این مسائل را درک می‌کند شرایط را بهبود بخشد.

مرفاوی در مورد مشکلات مالی تیمش و اینکه برخی بازیکنان از جمله قاسم دهنوی اعلام کرده در صورت عدم پرداخت قراردادش از این تیم جدا خواهد شد، گفت: شرایط مالی سخت برای همه تیم‌ها است. بازیکن نمی‌تواند از طرف شخص دیگری صحبت کند. دهنوی هم با من صحبت کرد که چنین مسائلی را عنوان نکرده است. به هر حال هرچه بوده ماجرا به خودش مربوط است. متاسفانه برخی‌ها هنوز اتفاقی که نیفتاده می‌خواهند مسائل را زودتر عنوان کنند و رو به جلو پیش بروند. پرداخت‌های اولیه ما هم به زودی داده می‌شود. بهر حال مشکلات مالی برای همه تیم‌هاست و فوتبال ما دچار چنین بحرانی است. تیم ما هم مانند سایر تیم‌ها بدهی دارد. به گفته تاج ۱۶ تیم لیگ برتری بدهی دارند که این یعنی بحران و شرایط خوبی وجود ندارد.

وی در مورد اینکه آیا با ۳۰۴۰ به عنوان اسپانسر به توافق نهایی رسیده‌اند یا خیر، گفت: بله ما با ۳۰۴۰ به توافق نهایی رسیده‌ایم.

سرمربی صبا در مورد اینکه چرا باشگاه استقلال به خاطر طلبش شکایت نکرده و آیا این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که نگران از دست دادن جایگاهش در بین هواداران است، گفت: من نگران از دست دادن جایگاهم در بین هواداران استقلال نیستم. زمانی که طلبکار بودم باشگاه استقلال اعلام کرد که باید پولم را از سازمان لیگ بگیرم که برای این موضوع هم باید از استقلال شکایت می‌کردم. من این کار را انجام دادم و از استقلال شکایت کردم که کمیته انضباطی هم رای خود را به سود من اعلام کرد. فکر می‌کنم این موضوع در سال ۸۹ یا ۹۰ بود که از آن زمان تاکنون هنوز پولی پرداخت نشده است.

وی در مورد اینکه استقلال به خاطر بدهی نسبت به سازمان لیگ نمی‌تواند پولی برای طلبکارانش برداشت کند، گفت: اینگونه نیست. دوستان من در تیم رقیب در همان زمان طلبکار بودند و پولشان را از سازمان لیگ دریافت کردند اما نمی‌دانم پول من پرداخت نمی‌شود. به هر حال برخی‌ها با روابطی که داشتند پولشان را دریافت کردند. متاسفانه در فوتبال ما این موضوع وجود دارد که افراد با روابط‌شان به اهداف‌شان می‌رسند.

وی در مورد اینکه در قانون وجود دارد که هر تیم بدهکار اجازه حضور در لیگ را ندارد و چرا با وجود اینکه ۱۶ تیم لیگ برتری بدهکار هستند، اجازه حضور در لیگ را پیدا کرده‌اند، گفت:این موضوع به من ربطی ندارد. من نباید قانون را اجرا کنم. خود من هم دنبال طلبم هستم. مدیران هستند که باید اینگونه موارد را حل کنند. تنها با اعلام رقم قراردادها موضوعی حل نمی‌شود. هر کسی که پول زیادی هم می‌گیرد نوش جانش زیرا حقش است. هر کسی باید جوابگوی اعمال خودش باشد.

سرمربی صبا با اشاره به موضوعی که در فوتبال ما بسیار بد است، خاطرنشان کرد: اینکه کسی پول زیادی بگیرد مشکلی نیست. این بد است که یک نفر بخواهد جای من را در تیمی که با آن قرارداد بسته‌ام، بگیرد. من به خاطر معرفتی که مدیرعامل باشگاه صبا داشت با این تیم قرارداد سفید امضا کردم اما یک فرد که کارشناس مربی است پس از حضور من در تیم صبا با خود اسپانسر می‌آورد و می‌خواهد جای من را بگیرد. این ناجوانمردانه است. با چه وجدان و روحی دست به چنین کاری می‌زنند. بعضی‌ها خیلی راحت به هر طریقی می‌خواهند به جایی برسند. خدا را شکر هم اکنون ما کار خود را دنبال می‌کنیم اما اینگونه رفتارها بد است.

وی در مورد اینکه آیا صحبتش به صادق درودگر برمی‌گردد که زمانی قصد آوردن اسپانسر برای صبا را داشته، گفت:‌خیر. صحبت من به شخصی است که کارشناس و مربی خود را می‌داند. نمی‌خواهم شفاف‌سازی کنم. وقتی مسئولین ما در مورد مسائل صحبت نمی‌کنند چرا ما در مورد این موارد صحبت کنیم.

مرفاوی در مورد اینکه آیا مصدوم یا محرومی برای دیدار مقابل پیکان دارند یا خیر، گفت: ما کریم اسلامی را در اختیار نداریم و امیدوارم که سایر بازیکنان را برای بازی فردا بتوانیم داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.