سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت که یک کارشناس فوتبال برای باشگاه صبا اسپانسر پیدا کرده بود و قصد داشت با این کار جای او را روی نیمکت این تیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عبدالصمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در هفته دوم مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: هفته‌های اول لیگ است و تیم‌ها شرایط خوبی ندارند و هنوز جا نیفتاده‌اند که فکر می‌کنم این مسئله در فوتبال ما طبیعی است، چرا که شاید در فوتبال اروپا اینطور نباشد اما در فوتبال ما یک تیم ۲ ماه زودتر و یک تیم یک ماه زودتر و تیمی دو هفته پیش از لیگ تمریناتش را آغاز می‌کند. ما هم پس از کش‌وقوس‌های زیادی که بود تیم‌مان را با بازیکنان جوان و باتجربه جمع و جور کردیم و مجموعه‌ای نو در صبا ساختیم تا شرایط خوبی داشته باشیم و روز به روز هم بهتر می‌شویم.

وی افزود: ما در بازی هفته اول مقابل صنعت نفت بد نبودیم و توانستیم منظم بازی کرده اما خیلی باید کار کنیم تا به شرایطی که ایده‌آل ما است، برسیم. با کار و تلاش سعی خواهیم کرد شرایط فنی بهتری پیدا کرده و مطمئنا شرایط صبا نسبت به سال گذشته فرق خواهد کرد، چرا که شرایط مثل فصل گذشته نیست که تیم اسپانسر داشته باشد و ما امسال حامی مالی نداریم و این شرایط را تغییر می‌دهد. ضمن اینکه خیلی از تیم‌ها تمریناتشان را زود شروع کردند و ما این شرایط را نداشتیم، شاید گفته می‌شود که تیم ما هماهنگ نیست اما هماهنگی تیم به این راحتی‌ها هم نیست و هنوز با تیم کار داریم. ما با ۱۳ جلسه تمرین مفید وارد لیگ شدیم و هنوز ناهماهنگی وجود دارد و امیدواریم شرایط‌مان را بهتر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: برای بازی با پیکان نیز چند جلسه تمرین داشتیم و خوب تمرین کردیم که بازیکنان از نظر روحی و روانی و فنی آماده شده‌اند اما هنوز به شرایط مدنظر ما نرسیده‌اند، فقط برای این بازی آماده شده‌ایم و به دنبال ۳ امتیاز آن هستیم.

مرفاوی درباره انتشار رقم قرارداد مربیان که باعث اعتراض برخی از جمله برانکو ایوانکوویچ شده است، گفت: این موضوع جدید نیست و در چند سال اخیر همیشه رقم قراردادها منتشر شده است اما از سال اولی که چنین کاری صورت گرفته، به نظرم کار خوبی نبود، چرا که خیلی‌ها به رقمی که در قراردادشان نوشته می‌شود، نمی‌رسند و در پرداخت ها هزاران مشکل وجود دارد. به نظرم این نوع رسانه‌ای کردن قراردادها فقط یک مانور است و رسم خوبی هم نیست. همیشه این چیزها جواب نمی‌دهد و به نظرم این کارها در فوتبال ما خوب نیست.

وی درباره اینکه این تیم مشکل مالی دارد و این مشکلات باعث شده خیلی از تیم‌ها بدهکار باشند، اما قانون کنار گذاشتن تیم‌های بدهکار اجرا نمی‌شود، گفت: مشکل ما لی همه جا است نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی وجود دارد شاهد گفته‌های من است. خود من از سال ۸۸ هنوز از استقلال طلبکارم و پولی نگرفته‌ام اما می‌بینید که در همین باشگاه‌های بزرگ چه رقم‌هایی پرداخت می‌شود این مشخص می‌کند که نظم وجود ندارد و به نظرم باید این نظم برقرار شود، امیدوارم اکنون که تاج در راس فوتبال ایران قرار دارد این موضوع را به خوبی درک کرده و این مشکل که قبلا هم در سازمان لیگ وجود داشت را حل کند. موضوع بدهی‌ها وجود ندارد و موضوع جدیدی نیست.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در خصوص اینکه برخی بازیکنان صبا اعلام کرده‌اند اگر پرداخت اولیه صورت نگیرد تا پایان مهلت نقل و انتقالات به تیم جدیدی خواهند رفت و قاسم دهنوی یکی از بازیکنان است که این موضوع را اعلام کرده، گفت: شرایط سخت مالی همه جا هست اما این مسئله که بازیکنان می‌خواهند تیم را ترک کنند شایعه‌ای بیش نبوده و به نظرم برخی دوستان خیلی جلو می‌روند، چون اتفاقی نیفتاده است که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند و بازیکن ما هم این مسئله را تکذیب کرد و اگر هم حرفی دارد باید از جانب خودش بزند نه اینکه از جانب بقیه بازیکنان هم چنین صحبتی کند. ضمن اینکه پرداخت اولیه تیم ما هم به زودی صورت می‌گیرد. مشکل مالی برای همه تیم‌هاست و فقط مختص ما نیست. خیلی‌ها بدهی دارند و طبق اعلام تاج هر ۱۶ تیم لیگ برتر بدهکارند و این نشان می‌دهد که در فوتبال‌مان یک بحران داریم اما پرداخت خواهیم داشت و به نظرم این مسائل شایعاتی هست که روی آن مانور می‌دهند که تیم ما را به حاشیه ببرند.

مرفاوی درباره اینکه آیا پیگیر شکایتش از استقلال بوده و به نظر می‌رسد به خاطر اینکه جایگاهش را نزد هواداران این تیم از دست ندهد، شکایتی از آبی پوشان نکرده، گفت: خیر، من نگران جایگاهم نزد هواداران نیستم، بلکه صبر کردم تا خود باشگاه طلبم را بدهد و وقتی اعلام کردند که باید از سازمان لیگ طلبم را بگیرم و سازمان لیگ هم پولی نداد، طبق قانون باید شکایت می‌کردم که این کار را هم انجام دادم. دروغی در کارم نیست و کمیته انضباطی سال ۸۹ یا ۹۰ رای به سود من داد که اکنون سال ۹۵ است و تاکنون حکم پابرجا بوده اما سازمان لیگ و باشگاه استقلال یک ریال هم به من ندادند.

وی در واکنش به این مسئله که سازمان لیگ به این دلیل طلب او را پرداخت نکرده که باشگاه استقلال یک میلیارد به این سازمان بدهکار است و پولی در حساب خود ندارد، عنوان کرد: خیر، متاسفانه دوستان ما در باشگاه‌ها فقط فکر گذراندن امورات روزانه خود هستند و به پول بدهکاران کاری ندارند و بدهی‌ها را برای مرحله بعدی می‌گذارند. در حالی که این به ضرر تیم تمام می‌شود و بدهی‌‌ها روی هم انباشته می‌شود. البته این مسئله در سازمان لیگ گذشته وجود نداشت و من طلبی که از باشگاه مس داشتم را از سازمان لیگ دریافت کردم اما برخی دوستان که در تیم رقیب من هم بودند، طلبشان را از سال ۸۸-۸۹ گرفتند و به من پولی پرداخت نشد. تعارف نداریم و باید بگویم روابط در فوتبال ما وجود دارد که برخی به پول خود می‌رسند و برخی هم نمی‌رسند. این مسئله باید تبدیل به قانون شود که همه بتوانند به طلب خود برسند و مدیران هم باید این قوانین را رعایت کنند. من مربی یا بازیکن دنبال طلب خود هستیم اما متاسفانه قانون اجرا نمی‌شود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم افزود: در این فوتبال قراردادهای متفاوت زیاد است. هر کسی که در این فوتبال زیاد پول می‌گیرد نوش جانش و برخی هم هستند که حتی به رقم پایین خود هم نمی‌رسند، اما همه ما باید جوابگو باشیم و پاسخ کارهایی که کرده‌ایم را در آن دنیا بدهیم. با این حال این مسائل در فوتبال ما بد نیست. چیزی که در فوتبال ما بسیار زشت است، این است که کسی بخواهد به زور جای کسی دیگری بنشیند و این نامردی و ناجوانمردانه است.

مرفاوی با اشاره به برخی از مسائل که در باشگاه صبا رخ داده، به چند مسئله پشت پرده اشاره کرد و گفت: به این دلیل که مدیرعامل باشگاه صبا معرفت به خرج داد و پای من ایستاد، من هم این فصل قرارداد سفید امضا کردم اما برخی که کارشناس فوتبال هستند، برای باشگاه اسپانسر آورده بودند و می‌گفتند خود ما هم باید سرمربی شویم. به این دوستان چه باید گفت؟ این کار بسیار ناجوانمردانه و شوم است که شما بخواهید مربی‌ای که پای قراردادش را امضا کرده و انگشت زده به زور از جای خودش بردارید و خودتان جای او بنشینید.

وی در واکنش به این سوال که آیا این شخص صادق درودگر بوده که برای باشگاه صبا اسپانسر آورده، اظهار داشت: خیر، تا جایی که من می‌دانم آقای درودگر کارشناس و مربی نبوده، بلکه او هرجایی که بوده مدیرعامل و سرپرست بوده و کارشناس و مربی نیست که من گفتم. اگر موضوع شفاف‌سازی باشد، خود باشگاه صبای قم باید در این رابطه شفا‌ف‌سازی کند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم درباره مصدومان و محرومان تیمش برای بازی با پیکان گفت: ما کریم اسلامی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و یکی‌ دو بازیکن دیگر هم هستند که باید شرایط‌شان را ببینیم و برای بازی درباره آنها تصمیم بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.