سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول با انتقاد از رواج خرید‌های نجومی در میان برخی از تیم‌ها، تأکید کرد که راه این تیم‌ها را در پیش نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یورگن کلوپ می‌گوید در فوتبال تیم ساختن اهمیت دارد و همه چیز در خرید بهترین بازیکنان دنیا خلاصه نمی‌شود. در روزهایی که بازار نقل‌و‌انتقالات اروپا در شوک انتقال ۹۰ میلیونی گونسالو ایگواین از ناپولی به یوونتوس است و انتظار می‌رود که پل پوگبا هم با قراردادی ۱۲۰ میلیون یورویی از یوونتوس به منچستریونایتد منتقل شود، کلوپ می‌گوید او به‌دنبال بازیکنانی خواهد رفت که پتانسیل پیشرفت در آنفیلد را داشته باشند.

کلوپ گفت: اگر شما بازیکنی بخرید که ۱۰۰ میلیون پوند قیمتش است و او مصدوم شود، همه پول‌تان را دود کرد‌ه‌اید و به هوا فرستاده‌اید. روزی که فوتبال در خرید این بازیکنان گران‌قیمت خلاصه شود، من دیگر در این شغل نخواهم ماند، چون فوتبال ورزش کنار هم بازی کردن و یک کار گروهی است.

سرمربی لیورپول افزود: این درکی است که این روزها همه از فوتبال دارند. شما همیشه می‌خواهید بهترین باشید اما مهم این است که تیمی که می‌سازید موفق باشد. سایر باشگاه‌ها می‌توانند بروند ولخرجی کنند و بازیکنان تاپ را بخرند، اما کاری که من می‌خواهم در لیورپول انجام دهم متفاوت است. من حتی اگر می‌توانستم پول خرج کنم هم این کار را به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌دادم. من دقیقاً نمی‌دانم که ما چقدر پول داریم که خرج کنیم، چون هیچ کسی چیزی در این باره به من نگفته است.

سرمربی پیشین دورتموند تأکید کرد: اگر من پول خرج می‌کنم به این دلیل است که می‌خواهم یک تیم بسازم، یک تیم واقعی. بارسلونا این کار را انجام داده است و با آن تیم جام می‌برد. شما می‌توانید جام ببرید، اما برای انجام هر کاری شیوه‌ای وجود دارد. من ترجیح می‌دهم به جای رفتن به سراغ بازیکنانی که همه به دنبال‌شان هستند به سراغ بازیکنانی بروم که کمتر به آنها توجه می‌شود، اما پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارند. از این دست بازیکنان زیاد هستند و ما باید سعی کنیم که آنها را شناسایی کنیم. وقتی چندین نفر در یک استخر شنا می‌کنند، آن استخر برای حرکت‌شان کوچک می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.