برنده جایزه زیباترین گل سال فوتبال جهان در سال ۲۰۱۵ کفش‌هایش را آویزان کرد و تا از این پس توپ را با دست‌هایش کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وندل لیر برنده جایزه فیفا پوشکاش سال ۲۰۱۵، شش ماه پس از دریافت این جایزه و در سن ۲۷ سالگی تصمیم گرفت کفش‌هایش را آویزان کند و از این به بعد دوران فوتبال بازی کردنش را به جای زمین چمن، از روی صندلی و پشت تلویزیون و کنسول بازی‌های ویدئویی ادامه دهد.

مهاجم برزیلی پیشین گویانسیا که امسال برای تیم دسته سومی ویلانوا بازی می‌کرد و با این تیم قهرمان دسته سوم لیگ فوتبال برزیل شد و جواز صعود به دسته دوم را کسب کرد، سال گذشته به خاطر گل زیبایی که در بازی گویانسیا برابر اتلتیکو اتلتیکو گویانینسه به ثمر رساند، جایزه فرانتس پوشکاش را از چنگ رقبایی مانند لیونل مسی و آلساندرو فلورنزی درآورد و به چهره‌ای معروف در دنیای فوتبال تبدیل شد.

او اما حالا تصمیم به ترک مستطیل در دنیای حقیقی گرفته و می‌خواهد دوران بازیگری‌اش را به صورت مجازی ادامه دهد. لیرا از وجود برخی دروغ‌ها در دنیای واقعی فوتبال حرفه‌ای به عنوان یکی از دلایل آویزان کردن کفش‌هایش یاد کرده است.

برنامه لیرا برای ادامه حرفه‌اش تأسیس کانالی اختصاصی در سایت یوتیوب جهت به نمایش درآوردن توانایی‌هایش در انجام بازی‌های رایانه‌ای است. او در ابتدای سال جاری در مراسم معرفی برترین‌های دنیای فوتبال که در آنجا جایزه فرانتس پوشکاش را برد، مهارتش در انجام بازی‌های رایانه‌ای را با تحمیل شکستی سنگین به عبدالعزیز الشهری، قهرمان رقابت‌های جهانی بازی‌های رایانه‌ای فیفا در سال ۲۰۱۵ نشان داد زمانی که او را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.