پیشکسوت فوتبال ایران گفت: پیشکسوتان همه عمر خودشان را در ورزش گذاشته‌اند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مجتبی محرمی برای کارهای بیمه درمانی خود به صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش مراجعه کرده بود، گفت: باید از مسئولان صندوق به خاطر تغییرات و تحولاتی که پیش آمده تقدیر و تشکر کنم. بخش حمایتی تغییرات ظاهری داشته که خیلی خوب است. خدمات‌دهی هم خیلی بهتر شده و این یعنی اهمیت به پیشکسوتان و قهرمانان.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: پیشکسوتان همه عمر خودشان را در ورزش گذاشته‌اند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. قرار نیست که حتما مدال‌آوران را پیشکسوت حساب کنیم. هر کسی در هر رشته‌ای تلاش کرده باشد و عمرش را گذاشته باشد، پیشکسوت است. جایگاه آنها باید ارتقا یابد.

محرمی در مقایسه فوتبال زمان خود و الان گفت: فوتبال امروز از نظر مالی خیلی بهتر شده است. البته بالاخره فوتبالیست‌ها هم زحمت می‌کشند ولی از نظر کیفیتی خیلی بالا نرفته‌ایم. زمان ما فوتبالیست‌ها با عشق و علاقه کار می‌کردند. ما بدون پول بازی می‌کردیم و استقبال مردم هم بیشتر بود. جمعیت زیادی به استادیوم می‌آمدند. الان شاید فقط برای دربی پایتخت استادیوم پر شود ولی آن موقع این‌طور نبود. به هرحال خیلی مسائل تغییر کرده است. الان اگر از من درخواست همکاری شود حتما این کار را انجام می‌دهم.

همچنین میرزاپور دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه‌های فولاد خوزستان و استقلال اهواز در حاشیه انجام امور مربوط به عضویت و بیمه تکمیلی خود درباره آشنایی با این مجموعه گفت: زیاد از این ماجرا خبر نداشتم. همراه تیم هنرمندان به قشم سفر کرده بودم که یکی از دوستانم از من سوال کرد که عضو صندوق شدی؟ من پرسیدم چه صندوقی که جواب داد صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش. او گفت «۴ یا ۵ نفر از فوتبالیست‌های تیم فولاد را به صندوق معرفی کرده‌ام، شما هم اگر به تهران آمدی حتما به صندوق مراجعه کن و کارهای مربوط به عضویت و بیمه‌ات را انجام بده.» من هم به تهران که آمدم، به فدراسیون رفتم و مدارک قهرمانی خود را دریافت کردم و سپس به صندوق آمدم که کارهای مربوط به بیمه‌ام انجام شود، چون تا قبل از این هیچ کجا بیمه نبودم و از این بابت همیشه خیلی ناراحت بودم.

وی افزود: بیمه خیلی مهم است. بالای ۲۰، ۲۵ درصد از فوتبالیست‌ها مالیات می‌گیرند و بیمه هم ندارند. اگر خدای ناکرده دچار مصدومیتی شویم و نتوانیم دیگر بازی کنیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ چندین سال است که فوتبال بازی می‌کنم و نمی‌دانستم که مجموعه ای به نام صندوق وجود دارد که از قهرمانان حمایت می‌کند و حتی به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و المپیک حقوق می‌دهد. سال ۲۰۰۲ مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی را به دست آوردم و شامل حال حقوق هم می‌شوم و خوشحالم که بالاخره متوجه این مسئله شدم و برای انجام کارهای عضویت به صندوق آمدم.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی همچنین اظهار داشت: واقعا جای تشکر و تقدیر دارد عزیزانی به فکر کسانی هستند که دوران قهرمانی و دوران ورزش حرفه‌ای را پشت سر و به اتمام رسانده‌اند، به ویژه ورزشکارران ملی که با تمام وجود از همه چیز خود گذشتند و خواستند در خدمت تیم ملی کشور باشند. به خیلی از ورزشکاران بعد از اتمام دوران ورزش حرفه‌ای توجه‌ای به آنها نمی‌شود و دچار بیماری و مشکلات مالی و خانوادگی هستند. هیچکسی به دادشان نمی‌رسد. واقعا باید تشکر و تقدیر کرد از بانی تاسیس صندوق و مدیران و مسئولان این مجموعهو صندوق یک دلگرمی برای ورزشکاران است.

میرزاپور با بیان اینکه «در فوتبال مالیات می‌دهیم اما هیچ اقدامی جهت رفاه حال ورزشکار نمی‌شود» تصریح کرد: در کشورهای اروپایی اینچنین نیست. با مهدی مهدوی‌کیا که صحبت می‌کردم درباره شرایط زندگی فوتبالیست‌ها در اروپا توضیح می‌داد و می‌گفت که ۳۰، ۴۰ درصد مالیات می‌دهیم اما تا آخر عمر بیمه بازنشستگی، عمر و درمان و ... هستیم. این مسئله خیلی به نفع ورزشکاران است.

دروازه بان پیشین تیم سایپا درباره شرایط حال حاضر خود توضیح داد: دو سالی است که به دلیل دیسک کمری که گرفتم، نتوانستم دیگر بازی کنم. در حال حاضر بیشتر دوره‌های مربیگری را می‌گذرانم، دوست دارم اگر قرار است در زمینه مربیگری هم فعالیتی داشته باشم با دانش کامل باشد، زیرا مربیگری به علم و دانش روز دنیا احتیاج دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.