هافبک ایرانی تیم فوتبال روستوف گفت: پس از گلی که در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رساندم، تمام سختی‌هایی که داشتم از مقابل چشمانش عبور کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بازیکنی که در ۱۸ سالگی حضور در لیگ قهرمانان اروپا را با لباس تیم جوانان اتلتیکومادرید مقابل چلسی تجربه کرده بود، در اولین تجربه بزرگ اروپایی خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا توانست بدرخشد. سعید عزت‌اللهی ۱۹ ساله این بار با حضور در ترکیب روستوف موفق شد علاوه بر نمایشی خوب برای این تیم گلزنی هم کند. هافبک جوان تیم ملی فوتبال کشورمان که شادی گلش هم قلبی بود که به خانواده‌اش در ورزشگاه نشان داد، از لذت بازی در لیگ قهرمانان، بزرگ‌ترین میدان باشگاهی فوتبال دنیا صحبت می‌کند.

سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضورش در ترکیب روستوف، گلزنی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل اندرلخت، وضعیت این تیم، تیم ملی و سایر مسائل صحبت کرده است. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

تسنیم: تجربه جدیدی کسب کردی که البته برای تو همراه با گلزنی هم بود. پس از تجربه بازی با اتلتیکومادرید در اروپا این بار با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان بازی کردی که تجربه شیرینی برای تو محسوب می‌شود.

تجربه بازی با پیراهن روستوف مقابل اندرلخت با تجربه قبلی کاملاً متفاوت بود. با پیراهن اتلتیکومادرید در سطح جوانان بازی کردم که آن بازی به این وسعت نبود. درست است در سطح جوانان مقابل تیم بزرگی چون چلسی بازی کردم، اما وسعت و حساسیت بازی دیشب، خیلی بیشتر بود.

تسنیم: پس از این تجربه لذت لازم را بردی؟

من بعد از یک سال سختی کشیدن تجربه خوبی کسب کردم. فصل گذشته به‌دلیل برخی مشکلات اداری نتوانستم در رده باشگاهی به میدان بروم. شش ماه اول به‌دلیل صادر نشدن ITC و پس از آن هم به این دلیل که تیم در کورس قهرمانی بود، برای مربی سختی زیادی داشت که بخواهد به ترکیبش دست بزند و من به ترکیب اضافه شوم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم پس از یک سال سخت آن‌طور که باید و شاید در ترکیب روستوف بازی کردم و همان‌طور که کادرفنی خواسته بود، عمل کردم.

تسنیم: علاوه بر گلزنی، روی گل دوم هم که از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید توپ را به خوبی قطع کردی و به‌نوعی تأثیرگذار بودی. شوتی هم که زدی به تیر دروازه خورد. این شرایط باعث شد کادرفنی از عملکردت رضایت داشته باشد ...

خدا را شکر همه چیز خوب بود. امیدوارم بتوانم همین روند را ادامه بدهم، اما مهم پیروزی تیم است و عملکرد بازیکنان چندان تفاوتی ندارد. همه ما دوندگی می‌کنیم که تیم سربلند از زمین بیرون بیاید. ما تلاش می‌کنیم تا مزد تلاش‌مان را بگیریم.

تسنیم: قربان بردیف هم در مصاحبه‌اش پس از بازی از تو تعریف کرد. این مصاحبه را خواندی؟

صحبت‌های بردیف را شنیدم. من در این مدت هیمشه سعی کردم با تلاشم برای تیمم مؤثر باشم. تمام تلاش یک سال اخیرمان به بازی دیشب با اندرلخت بستگی داشت. با توجه به سختی‌هایی که کشیده بودم، برای بازی دیشب خیلی لحظه‌شماری می‌کردم و تمرکزم را گذاشته بودم تا در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشم. خدا را شکر این اتفاق رخ داد و در روزی که خانواده‌ام به ورزشگاه آمده بودند، توانستم گلزنی هم کنم.

تسنیم: پس قلبی هم که پس از گلزنی نشان دادی، برای خانواده‌ات بود؟

بله، آن قلب را به خانواده‌ام نشان دادم که در ورزشگاه حضور داشتند و خوشحالم توانستم آنها را خوشحال کنم.

تسنیم: جدا از این گل که اولین گل رسمی‌ات برای روستوف بود، پیش از این هم با لباس روستوف گلزنی کرده بودی؟

بله، فکر می‌کنم آمار گلزنی‌ام در روستوف خوب است و در بازی‌های دوستانه سه، چهار گل زده بودم که این گل وصف‌نشدنی بود. وقتی این گل را زدم، کل اتفاقات اخیر و سختی‌هایی که کشیدم از جلوی چشمانم رد شد. دست تک‌تک کسانی که در این مدت به من کمک کردند، می‌فشارم، از اصحاب رسانه تا مردم و هواداران، هوادارانی که با پیام‌های خود به من دلگرمی دادند و باید از همه آنها تشکر کنم. این دلگرمی‌ها باعث می‌شود من در ادامه راه بتوانم بهتر و بهتر عمل کنم.

تسنیم: نتیجه‌ای که در بازی شب گذشته رقم خورد کار شما را برای بازی برگشت سخت‌تر می‌کند. نتیجه تساوی ۲ - ۲ در خانه یعنی اینکه اندرلخت در بازی برگشت بیشتر تیم شما را اذیت خوهد کرد؟

به‌نظرم اگر در بازی دیشب از فرصت‌هایی که داشتیم به‌خوبی استفاده کرده بودیم، می‌توانستیم پیروز میدان باشیم. البته که اندرلخت حریف سرسختی بود و در کلاس بالای اروپایی فوتبال بازی می‌کرد، به این دلیل که آنها هر سال در چمپیونز لیگ و یورو لیگ حضور دارند و تجربه‌شان بالاست. در بازی مقابل ما هم سه موقعیت داشتند که از این موقعیت‌ها دو گل به ثمر رساندند. این نشان می‌دهد که چقدر سطح بازی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بالاست. با این حال امیدوارم که بتوانیم در بازی برگشت نتیجه لازم را کسب کنیم.

تسنیم: البته اگر هم نتوانید در این بازی موفق شوید، باید راهی لیگ اروپا شوید.

اگر خدایی ناکرده این اتفاق رخ بدهد، به لیگ اروپا می‌رویم، اما قطعاً حضور در لیگ قهرمانان اروپا فرصت بزرگ‌تری برای ماست و دوست داریم در چمپیونز لیگ باشیم. پس تمام تلاش‌مان را در بازی برگشت خواهیم کرد.

تسنیم: عملکرد سردار آزمون که در بازی با اندرلخت به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد چطور بود؟

سردار یک گل زد که داور آفساید گرفت و به‌دنبال آن هم عملکرد خوبی داشت. امیدوارم بتوانیم در بازی برگشت بیشتر از وجود او استفاده کنیم. به‌نظرم سردار مهاجم بزرگی است و از دقیقه‌ای هم که به زمین آمد تیم زهردارتر شد. امیدوارم در بازی برگشت تیم بهتر بازی کند و با برد از زمین خارج شود.

تسنیم: فکر می‌کنی این فصل روستوف بتواند عملکرد فصل گذشته یا بهتر از آن را تکرار کند؟

فکر می‌کنم دو اردوی پرفشار تیم ما در اتریش شرایط‌مان را بهتر کند و زمان می‌برد تا پس از فشار تمرینات بدنسازی بهتر از این شویم. باید هماهنگی بیشتر شود و تعامل بیشتر باشگاه با کادرفنی باعث خواهد شد تا بهتر از این هم کار کنیم. امیدوارم مسئولان کمک کنند تا روند خوبی داشته باشیم و بتوانیم این روند خوب را در پیش بگیریم.

تسنیم: درباره وضعیت تیم ملی هم صحبت کنیم که یک ماه دیگر باید مسابقات خود را در انتخابی جام جهانی آغاز کنیم.

خدا را شکر فکر می‌کنم تیم ملی در راه جدیدی پا گذاشته و با آمدن آقای تاج و ارتباط خوبی که با کی‌روش برقرار کرده، جو خوبی برای تیم ملی ایجاد شده است. امیدوارم که مسئولان در یک ماه باقی مانده هم نگاه ویژه‌ای به تیم ملی داشته باشند، چون تیم ملی در موقعیت بزرگی قرار دارد و خوشحالی یک ملت در دست فوتبال ایران است. با همکاری همه ملت از جمله فوتبالی‌ها تا مردم، هواداران و رسانه‌ها که همیشه کنار تیم ملی بوده‌اند، امیدوارم بتوانیم یک بار دیگر با تیم ملی راهی جام جهانی شویم و آنجا عملکرد خوبی داشته باشیم.

تسنیم: فکر می‌کنی بحث حضور حسن روحانی، رئیس جمهور در تمرین تیم ملی پیش از بازی با قطر به واقعیت تبدیل شود؟

آقای روحانی همیشه به تیم ملی لطف داشته و این لطف را در صحبت‌های ایشان و مصاحبه‌هایش درباره تیم ملی دیده و شنیده‌ایم، چون همیشه این صحبت‌ها برای ما دلگرمی بوده است. مطمئناً اگر رئیس جمهور در کنار تیم ملی حضور فیزیکی داشته باشند خیلی روحیه بازیکنان بالاتر می‌رود و صدچندان می‌شود که نزدیک بازی با قطر می‌توانیم از این روحیه استفاده کنیم. رئیس جمهور همیشه به ورزش لطف داشته و در یک ماه اخیر هم دو بار با ورزشکاران دیدار داشت که امیدوارم ما هم بتوانیم در تیم ملی با ایشان دیدار داشته باشیم.

گفت‌وگو از علیرضا محرمی

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )