رئیس آکادمی استقلال گفت: استقلال بدنسازی سختی کرده و این تیم را باید از هفته ششم ببینید.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی یک بر یک استقلال مقابل نفت‌تهران گفت: برای همه تیم‌ها، دیدارهای نخست لیگ سخت‌ترین بازی‌هاست، بخصوص مسابقه اول که سخت‌ترین بازی فصل هم محسوب می‌شود. در این مقطع، تیم‌ها هنوز به هماهنگی لازم نرسیده و کاملاً یکدست نشده‌اند. ۵-۴ هفته اول ملاک نیست و می‌توان استقلال واقعی را از هفته ششم به بعد دید.

وی افزود: استقلال نسبت به فصل قبل ۶۰ درصد تغییر داشته و هماهنگی این بازیکنان زمان زیادی می‌برد. از طرفی وقتی سرمربی تیم تغییر می‌کند، باید افکار مربی جدید جایگزین تفکرات مربی قبلی شود و زمان می‌برد تا ملکه ذهن بازیکنان شود.

رئیس آکادمی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: تیمی مانند نفت که مدت کمی است شکل گرفته و بدنسازی نکرده است، انرژی بسیار بالاتری دارد. این در فوتبال امری طبیعی است که تیمی با مراحل بدنسازی طولانی انرژی کمتری دارد و تیمی که بدنسازی نداشته باشد، در چند هفته اول بهتر است و رفته‌رفته با تخلیه انرژی روبه‌رو می‌شود.

ورمزیار درباره اشتباهات خط دفاعی استقلال تصریح کرد: در میان مدافعان که روز گذشته بازی کردند، وریا غفوری و محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکنان جدید استقلال بودند که با بقیه بازیکنان هماهنگ نبودند. در صحنه گل نفت، کنعانی‌زادگان می‌توانست با سر توپ را دفع کند یا عملکرد بهتری از خود نشان دهد، اما اگر بقیه بازیکنان با او هماهنگ بودند می‌توانستند فضای پشت سر او را پوشش دهند.

وی درباره غیبت هواداران استقلال در این دیدار عنوان کرد: قطعاً حضور طرفداران تأثیر زیادی هم در روحیه ما دارد و هم در روحیه حریف. تماشاگران یار دوازدهم هستند و قوی‌ترین یار تیم محسوب می‌شوند. آنها می توانند به تیم انرژی داده و در عین حال استرس زیادی به تیم حریف منتقل کنند.

رئیس آکادمی استقلال درباره خداحافظی جواد نکونام و مراسمی که روز گذشته باشگاه نفت برای او گرفت، گفت: نکونام یکی از بهترین بازیکنان پس از انقلاب فوتبال ما و پسری بسیاری دوست داشتنی و محبوب است. تعداد بالای بازی ملی جواد نشان می‌دهد که او برای فوتبال ملی ما یک اسطوره است و باید با احترام بسیار زیاد با او برخورد شود. امیدوارم در فوتبال ما همانطور که از اسطوره‌ها استفاده می‌شود، از آنها قدردانی نیز صورت بگیرد. متأسفانه تا الان این اتفاق برای اسطوره‌هایی مانند مهدی مهدوی‌کیا، نکونام و علی کریمی نیفتاده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )