رئیس کمیته پزشکی از برگزاری دوره تربیت افسران پزشکی همزمان با آخرین روز کارگاه آشنایی پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها با فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ با اعلام کمیته پزشکی کلاس یک روزه تربیت افسران پزشکی فوتبال روز جمعه ۸ مرداد ۹۵ در آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد.رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در این خصوص گفت: این کلاس با حضور پزشکانی که با حیطه فوتبال سال‌های زیادی در ارتباط بوده و آشنایی کامل با پزشکی فوتبال دارند و همچنین فارغ التحصیل و متخصص پزشکی ورزشی هستند، برگزار می‌شود. هدف ما از تربیت افسران پزشکی، استفاده از آنان در برخی از مسابقات حساس فوتبال در سراسر کشور است تا در زمینه پیشگیری از خطرات احتمالی کمک کنند. پیش از این نیز شاهد آن بودیم که حضور افسر پزشکی در مسابقات بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است. 

سیف‌برقی خاطرنشان کرد: قطعاً حضور این پزشکان در تمام مسابقات امکان پذیر نیست. بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی انجام شده برخی از مسابقات را با خطرات متوسط به بالا تقسیم بندی کردیم و این خطرات می‌تواند شامل عوامل محیطی همچون گرمازدگی و آلودگی هوا، امکانات ضعیف ورزشگاه و یا تعداد زیاد تماشاگران باشد. از مهمترین وظایف این افسران نظارت بر اتاق کنترل دوپینگ، اتاق پزشکی، آمبولانس های حاضر در مسابقات و عملکرد کمیته های پزشکی استان‌ها است. همچنین آموزش های لازم در خصوص استفاده از دستگاه های احیای قلبی، ریوی و حاملان مصدومین به آنها داده می‌شود. افسران پزشکی در برخی مواقع می توانند با نیروهای امنیتی در جهت پیشگیری از خطرات ناخوشایند در مسابقات فوتبال و کنترل اورژانس ها و استرسی که در یک مسابقه وجود دارد، همکاری های لازم را داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.