عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است نقل و انتقال بازیکنان به لیگ‌های بی‌کیفیت عربی موجب کاهش کیفی فوتبال ملی می‌شود و فعالیت دلال‌ها در این عرصه نیز به این امر دامن می‌زند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون یوسفی، با انتقاد از کوچ بازیکنان ایرانی به لیگ‌های بی‌کیفیت قطر و امارات، گفت: متاسفانه امروزه پول به عنوان محور تصمیمات برخی از بازیکنان فوتبال قرار گرفته از این رو شاهد حضور این افراد در لیگ‌های نه چندان با کیفیت عربی هستیم.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط عرصه ورزش طوری رقم خورده که بازیکنان باید در دوران جوانی به دنبال باشگاه بهتر و در دوران میانسالی به دنبال پول بیشتر باشند، افزود: در این میان واسطه‌ها و دلالان نیز با اهداف غیرحرفه‌ای و صرفا با هدف کسب سود اقدام به نقل و انتقال بازیکنان به لیگ‌های بی‌کیفیت قطر و امارات می‌کنند که جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه نبود مجموعه‌ای منسجم به جهت جابجایی بازیکنان به لیگ‌های معتبر اروپایی از دیگر دلایل حضور ورزشکاران ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود، ادامه داد: با حضور فوتبالیست‌ها در لیگ‌های عربی شاهد کاهش کیفیت فوتبال داخلی و ملی هستیم و در این میان آینده فوتبال این سرزمین نادیده گرفته می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان باید چارچوب مناسبی برای ساماندهی نقل و انتقال بازیکنان به لیگ‌های مختلف خارجی مشخص کند، تصریح کرد: شاید بتوان تصور کرد که گذراندن عمر ورزشی یک ورزشکار در لیگ‌های بی‌کیفیت با دریافت مبالغ میلیاردی جبران می‌شود اما در چند سال اخیر بازیکنانی داشتیم که با انتخاب غلط بعد از یکی دو سال هیچ پیشرفتی در فوتبال نداشتند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فوتبال اروپا برای بازیکنان همه کشورها مکانی جهت پیشرفت به حساب می‌آید و ضرورت دارد ورزشکاران ایرانی نیز برای پیشرفت و ارتقای فنی فوتبال خودشان حضور در لیگ اروپا را تجربه کنند، تاکید کرد: امیدوارم بازیکنان ایرانی با تصمیم گیری مناسب به پیشرفت آینده فوتبالی خود و کشورمان کمک کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.