سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت:بازی با پرسپولیس برای سایپا حائز اهمیت است و امیدوارم استارت خوبی را در لیگ بزنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: به عنوان سرمربی سایپا برای شما خبرنگاران آرزوی موفقیت می‌کنم. قبل از هر چیز باید چند نکته را بگویم. هفته اول لیگ به نام انتقال خون است و به سهم خودم از جامعه ورزش و مردم درخواست می‌کنم به این دعوت لبیک بگویند و با میل قوی حضور پیدا کنند تا اهدای خون صورت گیرد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که شنبه شب مراسمی به عنوان برترین ‌ها برگزار کردیم که چند سالی است بعد از پایان لیگ انجام می‌شود. جا دارد به خاطر برگزاری این مراسم خسته نباشید بگویم و از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ که تلاش می‌کنند مراسم برگزار شود تشکر می‌کنم چون این مراسم انگیزه خاصی به بخش‌های خاص فوتبال می‌دهد. چون در طول فصل تلاش می‌کنند در لیست بهترین ها باشند و این می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

وی ادامه داد: امیدوارم مراسم هر سال نسبت به گذشته با کیفیت تر برگزار شود و نواقص آن هم برطرف شود. بازی با پرسپولیس اولین بازی ما در لیگ برتر است البته لیگ برتر امروز استارت می‌خورد و سطح خوبی را برای بازیکنان، مربیان و همه اهالی فوتبال و رسانه‌ها آرزو می‌کنم. امیدوارم سال خوب فوتبالی را شاهد باشیم و همه کمک کنیم تا لیگ با کیفیت و به خوبی برگزار شود. تا حاصل آن که بازیکنان خوب را برای تیم ملی ببینیم و بتوانیم بازیکنان خوبی به تیم ملی تحویل بدهیم. امسال مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود و حضور تیم ملی در جام جهانی می‌تواند خیلی مهم باشد. اولین بازی ما با پرسپولیس است پرسپولیس و استقلال همیشه در سطح اول کشورمان هستند و دو تیمی هستند که به حریفان خودشان انگیزه زیادی می‌دهند. ما هم برای فردا انگیزه زیادی داریم زیرا شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس این انگیزه ها را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و استقلال هم همیشه استقلال تحت هر شرایطی این دو تیم تیم‌های خوبی هستند یکی از مهمترین عوامل آن هواداران و علاقمندانشان هستند ما برای هوادران آنها احترام خاصی قائل هستیم. بازی با پرسپولیس برای سایپا حائز اهمیت است و امیدوارم استارت خوبی را در لیگ بزنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازی فردای پرسپولیس و سایپا یک دیدار شطرنج گونه است و برانکو از فرکی به نیکی یاد کرده اظهار داشت: من همیشه به برانکو ارادت خاص و ویژه‌ای داشته و دارم او همیشه استاد ماست و من چند سال با برانکو کار کرده‌ام. واقعا خوشحالم که برانکو در فوتبال ما حضور دارد چرا که مربیانی از نوع برانکو نیاز فوتبال و لیگ ماست. از او تشکر می‌کنم که به من لطف داشته اما من مقابل برانکو همیشه شاگرد بودم درباره بازی شطرنج گونه هم باید بگویم که وقتی شاگرد مقابل استاد قرار می‌گیرد به هر ترتیب انگیزه‌ بیشتری پیدا می‌کند از طرفی هم این بازی برای هواداران هم جذاب خواهد بود. از نگاه من هم این بازی همین گونه دیده می‌شود و ما در کنار دوستی‌ها و رفاقت‌هایمان رقابت سالمی هم با هم داریم. اما از طرفی تا ۵ هفته ابتدای لیگ تیم ها کیفیت واقعی خودشان را ندارند و شاید بعد از این ۵ هفته بحث بازی‌های شطرنج گونه بیشتر به چشم بیاید.

سرمربی تیم سایپا در خصوص اینکه این تیم چند سالی است که نه دغدغه سقوط دارد و نه برای قهرمانی می‌جنگد و آیا با حضور او این تابو شکسته می‌شود و سایپا به دنبال قهرمانی خواهد بود خاطرنشان کرد: هر کجا که باشم براساس شرایط کار می‌کنم به هر حال من دو دوره با فولاد و سپاهان قهرمان شده‌ام و انتظارات از من بالاست اما به هر حال باید واقع بین بود. چند سالی است که سایپا در این جایگاه قرار دارد اما من دوست دارم به بالاتر نگاه کنم با این همه باید شرایط را بسنجیم و به دنبال شرایط بهتری باشیم.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که به دنبال کسب سهمیه باشیم و اگر شرایط فراهم بشود حتی به دنبال قهرمانی هم خواهیم بود اما این مسائل به حرف اتفاق نمی‌افتد و باید ابزار فراهم باشد. نیاز به زمان است تا بتوانیم به این مهم برسیم. من با گذشت زمان تیمم را قهرمان کردم و حتی با زمان کمتر توانستیم سپاهان را قهرمان ایران کنیم اما با سایپا امیدوارم که این اتفاق بیفتد.باید حوصله کنیم چون به هر حال باشگاه ما درگیر تغییر و تحول است و باید شرایط فراهم باشد تا بتوانیم راجع اتفاقات آینده سایپا بهتر صحبت کنیم.

وی در مورد اینکه هواداران دوست دارند بازی پرسپولیس در ورشگاه آزادی باشد نه تختی گفت: به هر حال فکر می‌کنم باشگاه سایپا از حق میزبانی خود استفاده کرده است ضمن اینکه برگزاری بازی با پرسپولیس و استقلال بخش عمده آن بر عهده شورای تامین است ما به عنوان میزبان هم می‌خواهیم از شرایط میزبانی خود استفاده کنی.م همان طور که پرسپولیس در بازی برگشت از میزبانی خود استفاده می‌کند و بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند. با احترامی که برای هواداران پرسولیس قائل هستند باید بگویم آنها باید ما را ببخشند زیرا می‌خواهیم از حق میزبانی خود استفاده کنیم در هفته اول لیگ است و خیلی چیزها برایمان ناشناخته است و هر دو تیم هم می‌خواهند پیروز شوند، ما هم دوست داریم در این بازی پیروز شویم و از شرایط میزبانی خود استفاده می‌کنیم اگر هم پیروز نمی‌شویم این مسئله از اراده ما خارج است.

فرکی در مورد مصدومیت فلاح زاده و درخشش خسوس دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان و تاثیرگذاری او در فوتبال ایران و جذب یک گلر برزیلی توسط سایپا گفت: امیدوارم این اتفاقی که می‌گویید بیفتد. این آروزی ماست اینکه گلر خوبی مثل خسوس بیاید و تاثیرگذار باشد. منظورم این است که بازیکنان با کیفیت خارجی به فوتبال ما بیایند تا چیزی به فوتبالمان اضافه کنند. نه اینکه بازیکنان بی کیفیت آمده و فقط هزینه روی دست ما بگذارند در گذشته هم بازیکنان بی کیفیت و هم بازیکنان با کیفیت به فوتبال ما آمده اند.

وی افزود: دروازه‌بان برزیلی دیر به جمع ما اضافه شد در بخش اول کارهای اداری او دچار مشکل شد و در بخش دوم وقتی به جمع ما آمد کمتر از یک هفته است که با ما تمرین می‌کند. حامد فلاح‌زاده هم در حال حاضر با ما تمرین می کند و امیدوارم مصدومیتش حاد نباشد او برای ادامه تمریناتش مشکلی ندارد در بازی با پرسپولیس امیدوارم که گلر خارجی به ما کمک کند و همچنین در سایر مسابقات.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.