رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال با برشمردن دلایل ناکامی تاسیسات دریایی در جام باشگاه‌های آسیا، گفت: یکی از دلایل حذف تاسیسات نیمکت آشفته و سوء مدیریت کنار زمین این تیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ترابیان درباره دلایل شکست تیم فوتسال تاسیسات دریایی مقابل ناگویا ژاپن و حذف از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا گفت: یکی از مسائل قابل توجه، خط دفاعی تاسیسات بود. خط دفاعی تاسیسات در این مسابقات متزلزل بود بخصوص اینکه وحید شمسایی خودش در دفاع بازی می‌کرد در حالی که روی چرخش‌ها و حملاتش شهرت دارد.

وی افزود: علاوه بر این، علی اصغر حسن‌زاده کارگردان و بازیگردان تیم تاسیسات در سال گذشته این فصل از این تیم جدا شد و به همین خاطر شمسایی با فقدان بازیکن اثرگذار مواجه شد.

رئیس کمیته فنی با اشاره به حضور تاسیسات در مسابقات بین قاره‌ای پیش از جام باشگاه‌های آسیا تاکید کرد: من خوشبین بودم مصاف تاسیسات با تیم‌های بزرگ، ضعف‌های نماینده ایران را پوشش بدهد ولی این مسابقات نتوانست ساختار اساسی را در تاسیسات ایجاد کند.

ترابیان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی که در تاسیسات به چشم می‌خورد و من از روز اول به عنوان «پیر» فوتسال آنرا گفته‌ام، عنوان بازیکن - سرمربی است که وحید شمسایی آنرا دارد. وقتی یک بازیکن همزمان سرمربی باشد، امکان ندارد بتواند در طول مسابقه تمرکز کند و ارزیابی دقیقی به عنوان سرمربی از مسابقه داشته باشد. البته باید بگویم هیچکس در توانایی امیر شمسایی به عنوان سرمربی شک ندارد. او از بنیان گذاران فوتسال در ایران است.

وی یادآور شد: دیگر معضل تاسیسات در آسیا، نیمکت این تیم بود که مدیریت درستی بر تیم حکمفرما نبود. حتی یکی از دوستان خارجی من از پیامی به من فرستاد که روی نیمکت تیم تاسیسات ایران چه می‌گذرد؟ نیمکت تاسیسات آنقدر آشفته بود و سوء مدیریت بر آن حاکم بود که کادر فنی تجزیه و تحلیل خوبی از مسابقات نداشت.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال همچنین سرعت پایین تیم تاسیسات را یکی از عوامل ناکامی این تیم عنوان کرد و گفت: در یک مسابقه فوتسال، هر بازیکن باید سه یا چهار دقیقه یکبار بیرون بیاید تا بازی بهتری به نمایش بگذارد ولی در تاسیسات بازیکنانی مثل شمسایی به مدت طولانی در زمین حضور داشتند. من به شمسایی اعتقاد زیادی دارم ولی یک بازیکن هرچقدر هم جوان و انرژیک باشد، نباید ۲۰ یا ۱۵ دقیقه در زمین باشد چون سرعت تیم را پایین می‌آورد.

ترابیان که در شبکه ورزش حضور یافته بود، درخواست همیشگی‌اش از وحید شمسایی را مطرح کرد و گفت: به هر حال تاسیسات تیم کشورمان است و ما هم رودربایسی نداریم. به عنوان یک پدر معتقدم یک نفر یا باید در زمین بازی کند و یا مربی باشد. وحید تمام پارامترهای مربیگری را دارد و باید بازی کردن را کنار بگذارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.