سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: از یارگیری و تمرینات پیش فصل راضی هستم، چهار سال بود تمرینات پیش فصل را با هشت نفر انجام می‌دادیم اما امسال شرایط بهتری داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار مقابل استقلال خوزستان، گفت: لیگ فراز و نشیب دارد و در نهایت کار در لیگ سال قبل همان موضوع تعز من تشا و تزل و من تشا شد. مصطفی آجورلو تلاش زیادی کرد او مدیری است که وزن دارد. باید همه دست به دست هم دهیم تا موفق شویم. از یارگیری و تمرینات پیش فصل راضی هستم. چهار سال بود تمرینات پیش فصل را با هشت نفر انجام می‌دادیم اما امسال شرایط بهتری داشتیم.

وی افزود: ما در این مدت تمرینات خوبی برگزار کردیم، در گذشته معمولاً در نقل‌وانتقالات ۸-۷ بازیکن در تمرینات ما حاضر می‌شد، ولی اکنون تیم را به طور کامل در اختیار داشتم و توانستیم تمرینات خوبی برگزار کنیم. ما مجبور شدیم امسال تیم را به تهران بیاوریم و دو برابر هزینه ما بیش‌تر شد، امیدوارم بتوانیم در لیگ جدید به موفقیت برسیم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه افزود: از مسئولان استقلال خوزستان تشکر می‌کنم، آنها افراد معرفتی و اخلاق‌مداری هستند. از سیروس پورموسی، علی پورکیانی و بهمن روشنایی تشکر می‌کنم، آنها با وجود تمام تغییراتی که در برنامه به وجود آمد، با ما همکاری کردند و کاری را انجام دادند که خیلی‌ها در تبریز نکردند. در مراسم رونمایی از پیراهن تراکتورسازی خواسته مردم بازی در تبریز بود.

قلعه‌نویی در ادامه تأکید کرد: به این نتیجه رسیده‌ام که تراکتورسازی در تبریز غریب است، کاری که دوستان اهوازی ما کردند، برخی در تبریز نکردند. توکل ما به خداست، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی فردا جوابگوی همه هواداران نیست و شاید دوستان خبرنگار هم جای خوبی نداشته باشند، شاید گاهی عدو سبب خیر شود، متأسفانه برخی که اسم نمی‌آورم به ما کمک نکردند. دوستان قلم به دست هم می‌توانستند نگاه بهتری داشته باشند. بلافاصله بعد از اینکه این مشکلات برایمان به وجود آمد، از البرز با ما تماس گرفتند و گفتند امکانتشان را در اختیارمان می‌گذارند، اما خواسته مردم این بود که بازی در تبریز برگزار شود.

وی یادآور شد: در تبریز بهانه می‌آورم و نمی‌خواهم خیلی به این مسئله ورود کنم، جنس برخی‌ها شناخته‌شده است، این افراد ناراحتند که ۴ هزار نفر به تمرین تراکتورسازی می‌آیند، برخی می‌خواستند کاری کنند که هواداران به ورزشگاه نیایند، اما دیدند که در تصمیمشان موفق نشدند، شما دیروز دیدید چقدر هوادار به ورزشگاه آمد، این مسئله باعث شد مربی خارجی ما شگفت‌زده شود، اما با این وجود خیلی‌ها ناراحت هستند.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه تصریح کرد: باید با همه کمبودها، کارمان را انجام دهیم، از شما سوال می‌کنم آیا یادتان هست که ۲۰ سال قبل کدام تیم قهرمان شد، اما همه کارهای پهلوان تختی و ورزشکارانی مثل ساعی را در خاطر دارند. به قول علی پروین بزرگ‌ترین پیروزی‌های دنیا هم بعد از ۵ روز فراموش می‌شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا منظورش به باشگاه گسترش فولاد است، عنوان کرد: من نامی را بیان نکردم و شما هم حاشیه درست نکنید. خدا را شکر تبریز پایتخت فوتبال می‌شود و اکنون ۳ تیم از لیگ در این شهر حضور دارند. باشگاه گسترش فولاد زیرساخت خوبی دارد و باید به تراکتورسازی و ماشین‌سازی هم کمک شود تا سه نماینده شایسته در لیگ داشته باشیم. امیدوارم فردا مشکلی به وجود نیاید و مردم به سلامت و ورزشگاه بیایند، کیفیت زمین ورزشگاه خوب است، اما امکانات لازم برای برگزاری بازی‌های لیگ برتری را ندارد، امیدوارم آجورلو مثل وزرشگاه دستگردی یک یادگاری هم در تبریز بگذارد و ورزشگاه تراکتورسازی را تکمیل کند.

وی در مورد دیدار مقابل استقلال خوزستان، عنوان کرد: مشکلی برای شروع لیگ نداریم، تمرینات خوبی انجام دادیم، هیچ‌وقت در سال‌های اخیر کل تیم را در اختیار نداشتم. مهاجمان بسیار خوبی داریم، اما برخی از دوستان از لحاظ بدنی نسبت به سایر نفرات عقب هستند.

سرمربی تراکتورسازی در مورد ستاره‌هایی که تیمش جذب کرده است، عنوان کرد: همیشه در مورد من تبلیغ منفی می‌کنند و می‌گویند که فقط با ستاره‌ها نتیجه می‌گیرم. در استقلال اهواز تیم معمولی داشتم، در استقلال با بازیکنان جوانی مثل طالب‌لو، صادقی و... کار کردم، اما برخی اوقات مثل زمان سپاهان تیمم بازیکنان خوبی داشت. اگر در زمین بازیکنان دونده ظاهر شوند، موفق می‌شویم. من همه شرایط را تجربه کرده‌ام، بازیکنی ستاره است که در زمین دونده باشد، ستاره را درون زمین می‌خواهم به ستاره بیرون زمین نیاز ندارم. اگر بازیکنی می‌خواهد ستاره بماند، باید دونده باشد. ستاره کاغذی کمکی به ما نمی‌کند.

قلعه‌نویی درباره اینکه آیا تمیش قهرمان می‌شود، تصریح کرد: قول قهرمانی هیچ مربی نمی‌دهد، اما ما تیم خوبی خواهیم داشت. در دفاع چپ یک مهره بسیار خوب داریم که در آینده موفق خواهد شد، در دفاع راست هم چندین گزینه داریم، میانگین قدی تیم ما ۱۸۲ است و میانگین سنی تیم ۲۶ سال و نیم است. آیا تیمی که این میانگین سنی را دارد، پیر است؟ به قول فیروز کریمی شناسنامه بازی نمی‌کند، اکنون شما می‌بینید مرتضی اسدی و مهدی رجب‌زاده چقدر باکیفیت بازی می‌کنند.

وی یادآور شد: آذری‌ها درهمه موضوعات اولین هستند، اما در بحث اسپانسر عملکرد خوبی نداشتیم و هواداران تراکتورسازی مثل هواداران استقلال و پرسپولیس قوی عمل نکردند. اگر یک میلیون از آذری‌ها در بحث اسپانسر ورود می‌کردند، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد، اما آنها یک‌سی‌ام پرسپولیس هم شرکت نکردند. سال قبل فقط ۲۰ هزار هوادارا ما در این بحث حضور پیدا کرد.

سرمربی تراکتورسازی در مورد بحث حضور احسان حاج‌صفی عنوان کرد: حاج‌صفی خاطرات خوبی از تراکتورسازی دارد، اما اولویتش سپاهان است، اگر شرایط حضور در سپاهان فراهم نشد، دوست دارد برای تراکتورسازی به میدان برود، متأسفانه برخی دوستان پیشنهادی نجومی به این بازیکن دادند، او می‌خواهد برای سپاهان بازی کند، اما دوست دارد در تبریز هم به میدان برود، امیدوارم مردم کمک کنند که این مشکل حل شود.

قلعه‌نویی در پایان خاطرنشان کرد: دوست دارم از نظرات خبرنگاران تبریزی هم استفاده کند و آنها می‌توانند کمیته‌ای تشکیل دهند و به تیم کمک کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.