چهار قهرمان بریتانیایی بازی‌های پارالمپیک از رسیدگی به موضوع تعلیق کاروان روسیه از حضور در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از قطعی شدن محرومیت دوندگان روسیه از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو، امروز قرار است تصمیم نهایی در خصوص محرومیت کاروان‌ این کشور از حضور در المپیک گرفته شود. البته در هفته اول آگوست هم نظر نهایی درباره محرومیت احتمالی ورزشکاران معلول روسیه از طرف کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام خواهد شد.

«دیوید ویر» دارنده ۶ طلای پارالمپیک در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص باید زودتر از اینها انجام می‌شد، اظهار داشت: این به مسخره گرفتن صداقت است. همه ما ورزش پاک را و رعایت انصاف در زمین مسابقه را می‌خواهیم. من سال گذشته هرگز به مسئله دوپینگ فکر نمی‌کردم، اما زمانی که می‌بینید مردم کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند، آن زمان است که سوالات شما شروع می‌شود.

البته دیوید ویر تنها ورزشکار بریتانیایی نیست که از محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در پارالمپیک ریو حمایت کرده است، بلکه چهره‌های دیگری همچون «ریچارد وایت‌هید»، «هانا کاک‌رافت» و «جانی پیکاک» که همگی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به کسب مدال طلا شدند، محرومیت کاروان روسیه را یک گام ضروری عنوان کردند.

کاک‌رافت در این باره گفت: این یک تصمیم دشوار است و من نمی‌خواهم چنین تصمیماتی بگیرم، اما IPC این کار را انجام داده و یک کار فوق‌العاده برای یک حرکت رو به جلو انجام بدهد.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در روزهای ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۸ شهریور) برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.