هفته اول از شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با جدال تراکتورسازی تبریز با استقلال خوزستان و استقلال تهران با تیم نفت آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از فردا دوشنبه در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که در نخستین مسابقه، تیم تراکتورسازی تبریز در خانه خود به مصاف استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته مسابقات خواهد رفت.

رونمایی از تراکتورسازی با مهره‌های جدید

تراکتورسازی که تغییرات مدیریتی را بعد از فصل گذشته تجربه کرد، بازیکنان زیادی از جمله محمد نوری، محسن بنگر، لوسیانو ادینیو و کرار جاسم را به خدمت گرفته است و به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است. مصطفی آجرلو مدیرعامل تراکتورسازی بارها تاکید کرده که هدف این تیم قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر است. مشکل اصلی تراکتوری‌ها، نداشتن زمین مناسب برای آغاز لیگ است. با توجه به ناآماده بودن زمین ورزشگاه یادگار امام (ره) این بازی در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار می‌شود که البته گنجایش تماشاگران زیاد را ندارد.

مقابل تراکتورسازی تیم استقلال خوزستان بازی می‌کند که سال گذشته به عنوان قهرمانی لیگ رسید ولی عبدالله ویسی این تیم را ترک کرد و پورموسوی دستیار خود را به عنوان سرمربی به باشگاه معرفی کرد. استقلال خوزستان علاوه بر ویسی چند بازیکنان کلیدی خود از جمله خسوس و موسی کولی بالی را از دست داد و در مقابل بازیکنانی مثل عزت الله پورقاز را جذب کرده است. باید دید تیم استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی لیگ را چطور آغاز می‌کند.

قهرمان حذفی در مشهد

تیم ذوب آهن که با هدایت یحیی گل‌محمدی موفق شد عنوان قهرمانی جام حذفی و سوپرجام مسابقات فوتبال ایران را از آن خود کند، کارش را مقابل تیم سیاه جامگان که به اف.سی مشهد تغییر نام داده است، آغاز می‌کند. تیم مشهد سال گذشته در هفته آخر در لیگ ماندنی شد و فرهاد کاظمی امیدوار است امسال تیمش شرایط سال گذشته را تجربه نکند. تیم ذوب آهن هم نفراتی مثل کاوه رضایی، هادی محمدی و مسعود حسن زاده را از دست داده و بنگستون که سال گذشته در پرسپولیس توپ می‌زد را به خدمت گرفته است. مهمترین مشکل ذوب آهن، مصدومیت قاسم حدادی‌فر است که به خاطر پارگی رباط صلیبی قادر به همراهی ذوب آهن تا چند ماه آینده نیست.

دوئل دایی و منصوریان در غیاب رحمتی و تماشاگران

دیدار استقلال و نفت تهران را می‌توان از حساسترین مسابقات هفته اول دانست. نفت تهران که بعد از اتمام لیگ گذشته شرایط عجیبی را تجربه کرد، سرانجام به علی دایی رسید و این مربی در فرصت کمی که در اختیار داشت، تیمش را آماده لیگ شانزدهم کرد. تقابل علیرضا منصوریان با تیم سابق خود و همچنین رویارویی‌اش با علی دایی از نکات جالب توجه این مسابقه است. منصوریان نسبت به استقلال مظلومی تیم جدیدی را آماده لیگ کرده و با جذب بازیکنانی مثل کاوه رضایی، بختیار رحمانی، ووریا غفوری، کنعانی زادگان، علی قربانی، رابسون، آرش افشین و فرشید باقری نشان داده که سبک بازی این تیم را تغییر خواهد داد. مهدی رحمتی غایب اصلی این مسابقه است که به خاطر محرومیت، قادر به همراهی آبی پوشان نیست. تماشاگران استقلال هم با حکم کمیته انضباطی حق حضور در ورزشگاه را ندارند.

بازگشت مرفاوی و صنعت نفت به لیگ

در دیگر دیدار روز نخست از هفته اول مسابقات لیگ برتر، صبای قم در خانه خود میزبان صنعت نفت آبادان است. صنعت نفت که با هدایت نادر دست نشان به لیگ برتر بازگشته است، قصد دارد لیگ را قدرتمند شروع کند و در لیگ برتر ماندنی شود. تیم صبای قم هم کش و قوس زیادی را بعد از پایان فصل گذشته تجربه کرد. در حالی که قرار بود علی دایی به کارش در این تیم ادامه بدهد ولی به خاطر تغییر حامی مالی، تصمیمات دیگری گرفته و در نهایت صمد مرفاوی به عنوان سرمربی صبا انتخاب شد. صبا بازیکنان اصلی از جمله فرشید باقری، طهماسبی و فرید کریمی را از دست داده و امیدوار است با تکیه بر تجربه بازیکنانی مثل رضا عنایتی در لیگ برتر بماند.

برنامه هفته اول لیگ برتر به این شرح است:

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵

* تراکتورسازی - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸

* مشهد - ذوب آهن، ساعت ۱۸:۱۵

* استقلال تهران - نفت تهران، ساعت ۲۰:۴۵

* صبای قم - صنعت نفت آبادان ۲۰:۴۵

سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵

* گسترش فولاد - پیکان، ساعت ۱۸:۱۵

* سپاهان - پدیده، ساعت ۲۰:۳۰

* فولاد خوزستان - ماشین سازی، ساعت ۲۰:۴۵

* سایپا - پرسپولیس، ساعت ۲۰:۴۵

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.