محسن ترکی برترین داور لیگ برتر فوتبال گفت: روزی که داوران تصمیم به کناره‌گیری بگیرند، آن روز، روز مرگ داوری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم برترین‌های لیگ برتر پانزدهم در حالی امشب در سالن همایش‌های برج میلاد به میزبانی برگزار شد که محسن ترکی به عنوان بهترین داور انتخاب شد.

وی در پایان این مراسم اظهار داشت: مراسم خوبی برگزار شد، همه بچه‌های ما خوب بودند، جامعه داوری انصافاً در نیم‌فصل دوم فوق‌العاده ظاهر شد. بچه‌های ما در بخش داوری واقعا عالی بودند، اما متأسفانه ضعف‌های زیادی داریم، فدراسیون و سازمان لیگ هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است. ۵ سال است که پول داوران را نداده‌اند، متأسفانه حق‌الزحمه نیم فصل را نیز هنوز نگرفته‌اند،‌اما آنها با عشق و علاقه به کار خود ادامه می‌دهند. امیدوارم حمایت‌های سازمان و مسئولان فدراسیون از داوری ادامه داشته باشد.

ترکی در ادامه افزود: در لیگ‌های پایین‌تر شرایط بدتر و اسفناک‌تر است، سوال من این است که شما به ما راهکار نشان دهید، بچه‌های ما وقتی با عشق و علاقه کار می‌کند چرا نباید دستمزد آنها پرداخت شود. سال گذشته همه با هم تصمیم گرفتند داوری نکنند، واقعاً شأن داوران ما حفظ نمی‌شود، محل اسکان بچه‌ها واقعاً افتضاح است. متأسفانه مسئولان از عشق و علاقه داوران سوءاستفاده می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این خیلی بد است که بچه‌های ما به خاطر این نامهربانی‌ها و عدم‌حمایت مسئولان تصمیم به کناره‌گیری بگیرند، اگر این اتفاق رخ دهد، روز، روز مرگ داوری است. من دو سال پیش خداحافظی کردم، اما بزرگان داوری از من خواستند که از این تصمیم صرف‌نظر کنم. اساتیدی مثل نظری، از من خواستند که در بحث داوری همچنان حضور داشته باشم. مسئولان فدراسیون تماس گرفتند، اما قبول نکردم و فقط به حرف بزرگان داوری ماندم.

ترکی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در مسابقات بین‌المللی اگر قضاوت می‌کنم، یک رکورد محسوب می‌شود، ۲۸ سال است که قضاوت کرده‌ام و دو سال دیگر اگر قضاوت کنم، رکورد داوری را در دنیا می‌شکنم، درحال حاضر نیز به همراه سخندان کار پشتوانه‌سازی و استعدادیابی را انجام می‌دهیم، برای نوجوانان مشهدی دوره‌های داوری برگزار می‌کنیم و استعدادیابی می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.