رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من اظهار نظر وزیر ورزش مبنی بر تمرین نکردن تیم ملی در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی را نشنیدم اما اگر چنین حرفی زده شده، قابل احترام است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج بعد از پایان مراسم بهترین‌های لیگ پانزدهم فوتبال ایران اظهارداشت: در ابتدا جا دارد بابت همه کاستی‌های این مراسم عذرخواهی کنم و از مردمی که تا پاسی از شب بیدار بودند تشکر کنم.

وی افزود: ما آهسته آهسته باید سیاست‌های فوتبال را جلو ببریم و تصمیم گرفته‌ایم مسابقات را بین اذان مغرب و در نیمی از آن برگزار کنیم و در این بین هم توصیه‌هایی به ما صورت گرفته است. البته برنامه امروز به خاطر قرارداد با صدا و سیما بود و شاید باید زودتر به اتمام می‌رسید.

وی تاکید کرد: از همه شما تشکر می‌کنم هرچند در بخش انتخابات من خیلی روی مسائل دخالت نداشتم و نمی‌دانستم چه اشخاصی باید انتخاب شوند. البته شاید در بحث نفرات انتخابی نظرات دیگری وجود داشته باشد اما مطمئناً همه چیز هر سال بهتر از سال قبل می‌شود و انشاالله سال آینده بتوانیم مراسم را بهتر برگزار کنیم.

تاج درخصوص برنده تبلیغات محیطی مسابقات گفت: این مسئله به جمع‌بندی نهایی رسیده و کاری است بین ما، صدا و سیما و یک اپراتور تلفن همراه که تا فردا نهایی خواهد شد. از پس فردا هم تبلیغات در مسابقات نمایان است.

وی در ادامه در خصوص مسابقات و اهمیت آن گفت: وقتی می‌گوییم اهالی فوتبال یعنی نه فقط آنهایی که گل می‌زنند بلکه اورژانس، سرویس‌ها، شهرداری و خیلی‌های دیگر که در واقع با هم ترکیب شوند. البته حضور فوتبالی‌ها در این مراسم مغتنم است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اظهارنظر وزیر ورزش مبنی بر اینکه تیم ملی نمی‌تواند در زمین شماره یک آزادی تمرین کند، گفت: من این صحبت را نشنیدم.

خبرنگاری گفت: این اظهار نظر رسمی وزیر ورزش است که تاج پاسخ داد نظر وزیر ورزش محترم و برای من قابل احترام است.

خبرنگاری از تاج سوال کرد که آیا کی‌روش به ایران می‌آید که وی پاسخ داد: این چه سوالی است! حتماً می‌آید. تیم ملی باید شرایط خوبی را بگذراند و مطمئن باشید وقتی به ایران بیاید مشکل زمین چمنش هم حل خواهد شد.

باشگاه‌های بدهکار حق شرکت در مسابقات را ندارند و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای مقابله با آنها وجود ندارد. تاج در پاسخ به این سوال گفت: اجازه بدهید لیگ ساز و کار منظمی را پیدا کند و این مسئله باید در دراز مدت حل شود. اگر من می‌گویم باشگاه‌های بدهکار باید بدهی‌هایشان را بدهند به این معنا نیست که به یک باره باید از حضور آنها در مسابقات جلوگیری شود. پرسپولیس از زمان عبدو ۱۰۰ میلیارد تومان و استقلال ۷۴ میلیارد تومان بدهکار است، نمی‌شود به یکباره این رقم را از آنها گرفت.

وی تأکید کرد: ما در ابتدا باید بدهی‌ها را صاف کنیم آنهم به شکلی که اجازه ندهیم این بدهی‌ها انباشته شود. مثلاً برخی از بدهی دو باشگاه قابل اعتراض است که مربوط به مسائل مالیاتی و اینگونه صحبت‌ها است ولی یکسری بدهی جاری وجود دارد که نباید اجازه داد به آنها اضافه شود. ما باید استانداردسازی کنیم، قبول کنید که این کار به یکباره عملیاتی نیست ولی من خوشحالم که بدهی‌ها خیلی کم شده است.

وی در خصوص اینکه سرانجام تکلیف تیم‌های صعود و سقوط کننده چه شد، گفت: ما روی این مسئله کار کرده‌ایم ولی هنوز تصمیم رسمی نگرفته‌ایم اما فعلاً روی جمع‌بندی ۲ بر ۲ به اتفاق نظر رسیدیم و شاید همین روش را ابلاغ کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.