مالک ثروتمند ایرانی سایه مافیایی خود را بر سر اورتون و آرسنال انداخته و این روزها زندگی مرموزش برای رسانه‌های انگلیسی جذاب به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میلیاردر ایرانی آنقدر در حاشیه و سایه زندگی کرده که حتی کنجکاوی خبرنگاران بریتانیایی را برانگیخته و این روزها خبرنگاران و کارشناسان قدیمی فوتبال انگلیس تلاش می‌کنند راهی برای آشنایی با این مالک ثروتمند پیدا کنند و گویی افشاگری در مورد این مرد مافیایی یک افتخار برای جامعه رسانه بریتانیا محسوب می‌شود. در همین راستا گزارش اخیر «دیلی میل» از مالک اورتون و ابعاد تازه افشاشده زندگی او مورد توجه سایر رسانه‌ها به خصوص اصحاب رسانه در ایران قرار گرفته است.

نویسنده مطلب خود را این گونه آغاز می‌کند؛ دوست صمیمی دست راست پوتین این روزها خیلی سخت مقابل دوربین‌ها دیده می‌شود. مشیری با جاه‌طلبی‌های خود پروژه مرموز و بسیار بزرگی را در گودیسن پارک آغاز کرده است. مرد ۶۱ ساله اورتون علاقه دارد سهام آرسنال را نیز خریداری کند و این گونه حتی چینی‌های ثروتمند را که برای تصاحب فوتبال انگلیس کمین کرده‌اند به شدت نگران کرده است.

فرهاد مشیری از اولین روز خرید باشگاه اورتون تا به امروز ۳۹۶ کلمه صحبت کرده است و جامعه رسانه‌ای انگلیس چیز زیادی از او نمی‌داند. او خیلی زود به سهامدار شماره یک اورتون تبدیل شد و سیاستش برای تبدیل نشدن به مالک و حفظ سمت سهامداری جالب به نظر می‌رسد. او نیم‌نگاهی نیز به چلسی داشته و با مالک ۲۵ چاه نفت روسیه یعنی آبراموویچ ارتباطی صمیمانه دارد (احتمالا).

میلیاردر ایرانی علاقه‌ای به حضور در ملاء عام ندارد و حتی وکلای او را هم به راحتی نمی‌شود به دام انداخت. عجیب است که داشتن یک عکس واضح از وکیل او برای یک عکاس انگلیسی افتخار محسوب می‌شود. چه دلیلی دارد که این مرد ثروتمند این گونه در سایه زندگی کند. گفته می‌شود چندین بیمارستان، چندین مجموعه فرهنگی ورزشی و چندین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای زیر نظر او و مالکیت مطلق او و دخترش اداره می‌شود.

مشیری در اظهارنظری کوتاه اما به هر حال ارزشمند درباره حضورش در اورتون و ماجرای گودیسن پارک می‌گوید قصد من سرمایه‌گذاری بوده و دوست دارم در لیگ برتر انگلیس حضور پررنگ داشته باشم. اگر هم امور خیریه در میان بوده دوست ندارم منعکس شود. حامیان مالی خوبی برای باشگاه جذب کرده‌ام و مشخص است که به غیر از اتفاق‌های خوب و مثبت هدف دیگری ندارم اما متوجه نگرانی اهالی گودیسن پارک نمی‌شوم. من که نمی‌خواهم این پارک قدیمی را خراب کنم اتفاقا قصد ترمیم و بازسازی آن را دارم ولی باید مالک جایی باشم و بعد از آن برایش نقشه بکشم. اگر آن را به من نمی‌فروشند توقع حل مشکلات‌شان را هم نداشته باشند.

بیش از صد میلیون پوند از سوی این مالک ثروتمند ایرانی برای خرید بازیکنان مدنظر کومان کنار گذاشته شده و گفته می‌شود فرهاد مشیری این صد میلیون پوند را معادل سود فراموش شده یکی از معاملاتش می‌داند. قرار است برای باشگاه یک دروازه‌بان، یک هافبک میانی خلاق و دو یا سه ستاره خبرساز خریداری شود. نام‌های روملو و لوکاکو بر سر زبان‌ها افتاده است. او البته به ستاره‌های لستر سیتی مانند واردی، ریاض محرز و کانته چشم دوخته است.

این مرد ۶۱ ساله طبق برداشت نویسنده «دیلی میل» یک و نیم بیلیون پوند برای تصاحب چلسی کنار گذاشته اما فعلا حریف مالک روس این باشگاه نشده است.

دوست صمیمی فرهاد مشیری یک میلیاردر روسی است که نام رسانه‌ای شده او علی شیر عثمانف است. گفته می‌شود وی با همکاری این ثروتمند روسی ارتباط‌هایی با مرد اول سیاست روسیه دارد. این زوج ثروتمند ۱۰ درصد از سهام هولدینگ مشهور کشور روسیه را که در بریتانیا نیز فعالیت دارد تصاحب کرده‌اند. حداقل نام ۶ هولدینگ بزرگ کشور در فهرست مالکیت او و عثمانف رویت شده است.

اپراتور تلفن مگافون در روسیه و شرکت اینترنتی شماره یک روسیه نیز در فهرست مالکیت سهامی مشیری دیده می‌شود.

تخمین ثروت واقعی فرهاد مشیری کار بسیار سختی است. او به نوعی یک خبرنگار قدیمی هم محسوب می‌شود و تاکنون حداقل دو شبکه بزرگ خبری با مالکیت همسرش فعال شده و البته در چند سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده است. مشیری را یکی از حامیان مالی رسانه‌های ایرانی خارج از کشور می‌دانند اما اثبات این موضوع کار بسیار سختی است چراکه حتی خبرنگاران ورزشی انگلیس از مالکیت وی در یک باشگاه شفاف مانند اورتون چیز زیادی نمی‌دانند. یکی از طرح‌های مهم مشیری احداث استادیوم جدید برای اورتون و رهایی از ماجرای حل‌ن شدنی گودیسن پارک است. او برای این موضوع سرمایه هنگفتی را کنار گذاشته و قصد دارد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ورزشی جهان را به همین بهانه بسازد. به موازات این پروژه بزرگ ماجرای خرید بخش قابل توجهی از سهام باشگاه لیورپول هم بر سر زبان‌ها افتاده و مشخص نیست این مالک ایرانی بعد از خرید سهام چند باشگاه انگلیسی احساس سیری خواهد کرد.

گودیسن پارک برای مردم منطقه یک ارزش تاریخی و هویتی دارد و مشیری به خوبی می‌داند بازی با فرهنگ و تاریخ مردم این منطقه به سودش نخواهد بود. به همین دلیل است که پیش‌بینی می‌شود او کم کم به سمت جنوب بریتانیا و حتی باشگاه های فوتبال کشورهای دیگر از جمله اسپانیا و فرانسه وسوسه شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.