مدیر تیم‌های ملی فوتبال گفت: سیاست فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی این بود که ساختار مدیریتی تیم ملی را حفظ و تقویت کنیم تا مشکلاتی که تیم ملی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند را مرتفع کنیم که بر همین اساس پیروانی حفظ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا ساکت مدیر تیم‌های ملی در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسائل مربوط به تیم ملی بزرگسالان از جمله ماندگار شدن افشین پیروانی در سمت مدیر تیم ملی بزرگسالان و البته سایر موارد پیرامون مشکلات روز فوتبال ایران توضیحاتی را ارائه کرده است که آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: پس از اینکه افشین پیروانی به عنوان سرمربی نفت انتخاب شد، گویا فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی با حضور وی در باشگاه نفت مخالفت کرده و او در هر صورت در تیم ملی فوتبال ایران ماندگار شد.

سیاست فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی این بود که ساختار مدیریتی تیم ملی را حفظ و تقویت کنیم تا مشکلاتی که تیم ملی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند را مرتفع کنیم که بر همین اساس پیروانی حفظ شد. طبیعتا در حفظ این ساختار ادامه کار پیروانی نیز در برنامه بود. بنابراین یک بار دیگر تاکید می‌کنم نگاه فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی به حفظ ساختاری مدیریت تیم ملی است.

فارس: موضوع حضور جواد نکونام در تیم ملی به کجا رسید؟

پس از درخواست کی‌روش مبنی بر این امر، نگاه فدراسیون فوتبال و سازمان تیم‌های ملی به این موضوع مثبت است و قرار است به زودی در همین زمینه جلسه‌ای را با نکونام برگزار کنیم. در واقع هر چیزی که فکر کنید می‌تواند فعالیت‌های تیم ملی را تقویت کند در دستور کار است.

فارس: اما بحث‌هایی مطرح است مبنی بر اینکه نکونام برای حضور در تیم ملی باید به طور کل از فوتبال خداحافظی کند.

پیشنهاد کی‌روش برای مربیگری نکونام در تیم ملی مورد استقبال قرار گرفته و به همین دلیل می‌خواهیم صحبت‌هایی با نکونام انجام داده و ببینیم نظر خودش چیست و در یک همفکری این موضوع را به نگاه مثبت عملیاتی کنیم.

فارس: در مدت حضور در سازمان تیم‌های ملی چه اقداماتی انجام شده است؟

در حال حاضر سازمان تیم‌های ملی در تلاش است تا اولا ساختار این سازمان را به وجود بیاورد و اینکه روی فعالیت‌های انجام شده متمرکز شود و از برخی موازی‌کاریها نیز جلوگیری به عمل بیاید. همچنین ایجاد واحد پشتیبانی و تدارک فعال در حوزه تیم‌های ملی و ایجاد مرکز IT و اطلاعات و آماری تیم‌های ملی در این ساختار برنامه‌ریزی شده است. همچنین بخشی به عنوان واحد برنامه‌ریزی و نظارت که در کنار کمیته فنی و توسعه، کمیته جوانان، کمیته بازاریابی و کمیته فوتسال تلاش می‌کنند تا برنامه‌ها را سنجیده‌تر و هماهنگ‌تر انجام دهد. از سوی دیگر نظام نظارت و اردوها به شکل نرم‌افزاری در حال طراحی است تا گزارشات روزانه از اردوها جمعا به بخش‌های ذیربط از جمله سازمان‌ تیم‌های ملی ارسال خواهد شد تا مورد پایش و ارزیابی قرار بگیرد.

فارس: مشکلات پیش روی تیم‌های ملی در این مدت تا چه اندازه‌ای حل شده است؟

در تلاشیم مشکلات و مسائل پیش روی تیم‌های ملی را به حداقل برسانیم. در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان با برخی مشکلات از جمله زمین تمرین، حمل و نقل زمینی و هوایی مواجه است و آنچه که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد این است که در شرایط فعلی هم باید راهبری تیم‌های ملی را داشته باشیم و هم باید ریل‌گذاری و ایجاد نظام‌مندی جدید و تدوین رویه‌ها و دستورالعمل‌ها و مقررات را داشته باشیم که این کارها به صورت تؤامان انجام شده و بسیار سنگین است.

فارس: چندی پیش بر سر اعلام برنامه تیم ملی یک اختلافی شبیه به دعوا بین کارلوس کی‌روش و برخی مربیان تیم‌های باشگاهی از جمله برانکو به وجود آمده بود.

به طور کل این مسائل تمام شده است.

فارس: حتما از جنجال اشکان دژاگه در آلمان خبر دارید. موضع فدراسیون فوتبال درباره رفتار دژاگه چیست؟

اطلاعاتی که در مورد این بازیکن به ما داده شده فقط بحث سرعت خودرو و برخی از موارد منفی در گزارشی که برای ما ابلاغ شده، وجود ندارد و فقط بحث سرعت بوده است.

فارس: اگر موارد منفی اثبات شود با دژاگه برخورد خواهد شد؟

وقتی هنوز موضوع روشن و مطرح نیست پس طرح این موضوع نیز غیرضروری است. آنچه در اختیار ماست و تماسی که داشتیم با اطلاعاتی که داده شده فقط موضوع سرعت بوده است.

فارس: بحث بازی‌های دوستانه تیم ملی به کجا رسید؟

اردوی ایتالیا در حال برنامه‌ریزی است و قرار است چند بازی تدارکاتی انجام دهیم که در این بخش نیز در حال مذاکره با حریفان هستیم. همچنین در حال مکاتبه با چند کشور برای برگزاری دیدار دوستانه قبل از بازی با قطر هستیم.

فارس: کی‌روش چه زمانی به ایران برمی‌گردد؟

پدر کی‌روش بیماری جدی دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر حال او خوب شود و آرزوی سلامتی برای پدر او داریم ضمن اینکه به گوش است تا هر وقت ضرورتی باشد به او اعلام کنیم تا هماهنگی‌ها برای بازگشتش انجام شود.

فارس: بحث لباس تیم ملی به کجا رسید؟

در مورد لباس تیم ملی کماکان در حال بررسی هستیم و منتظریم نمونه نهایی لباس از شرکت جیووا و برخی شرکت‌های دیگر ارسال شود تا در فصول مختلف کاربرد داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.