سرمربی اسبق سپاهان گفت: با آپشن‌هایی که در قرارداد بازیکنان وجود دارد، همان پول گذشته پرداخت می‌شود و این دور زدن قانون و یک نوع یک بام و دو هوا از سوی وزارت ورزش است.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه وضعیت حضورش در این تیم برای همکاری به کجا انجامید، گفت: در هر صورت آن زمانی که ویسی آمد درخواست کمک کرده بود و من هم اعلام کردم هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم. از آن به بعد هیچ اتفاق دیگری نیفتاد و نمی‌دانم مورد یا مشکلی وجود داشته که دیگر تماس نگرفتند و یا اتفاق دیگری رخ داده است.

وی در مورد اینکه امسال سپاهان آیا می‌تواند ناکامی فصل گذشته را با توجه به یارگیری انجام داده جبران کند یا خیر،‌گفت:‌ بودجه این تیم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده است. از بودجه سال‌های قبل اطلاعی ندارم اما بودجه امسال سپاهان ۱۵ میلیارد است و شاید این رقم نسبت به سال گذشته نصف شده باشد. پس طبیعی است که با ۱۵ میلیارد نمی‌توان بازیکنان گرانقیمت خرید.

کربکندی یادآور شد: از سوی دیگر تفکر ویسی هم کار با بازیکنان جوان و گمنام است و چه بسا فقط او می‌توانست با این بودجه تیم را ببندد. بنابراین ویسی یک عده بازیکن از فصل گذشته را نگه داشته و یکسری بازیکن جدید خارجی و چند بازیکن جوان را به ترکیب امسال تیم اضافه کرده است.

سرمربی اسبق سپاهان در مورد اینکه با این بودجه سپاهان شاید نتواند امسال هم توقع هوادارانش را برآورده کند، گفت: دقیقا درست می‌گویید و کار بسیار سخت است. از یکسو انتظار هواداران زیاد است و از سوی دیگر سپاهان هزینه کمتری را نسبت به استقلال و پرسپولیس و حتی تراکتورسازی و گسترش انجام داده و طبیعی است که کار سختی دارد. امیدوارم ویسی مثل فصل گذشته که با بازیکنان جوان و گمنام به عنوان قهرمانی رسید امسال نیز در سپاهان تیم خوبی را درست کند و نشان دهد که همواره می‌تواند مربی خوبی باشد. او این تجربه را دارد که از بازیکنان جوان و جویای نام تیم بزرگ بسازد اما قطعا کار سختی هم دارد.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه با وجود ورود وزارت ورزش به قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال چرا این وزارت به باشگاه‌های متخلف ایراد نمی‌گیرد، گفت: درست می‌گویید. اگر قرار است وزارت ورود کند چرا این کار را از دو تیمی که زیر نظر خودش هست شروع نمی‌کند؟ امسال این دو تیم قطعا هزینه‌های زیادی را کردند.

وی درباره وجود آپشن‌هایی در قرارداد بازیکنان مانند گل زدن یا گل نخوردن و اینکه آیا وظیفه بازیکن غیر از این موارد است، گفت: این آپشن‌ها یک نوع دور زدن قانون است و اینگونه با این نوع پیچاندن می‌خواهند کاری کنند که بازیکن به مبلغ مورد نظرش برسد. یعنی یک نوع اجبار برای باشگاه‌ها وجود دارد. شاید هم حسنی وجود داشته باشد که باشگاه از لحاظ فنی به هدفش برسد اما همان پول گذشته پرداخت می‌شود و این دور زدن قانون و یک نوع یک بام و دو هوا از سوی وزارت ورزش است.

کربکندی گفت: بنابراین معتقدم اگر وزارت می‌خواهد کار را به صورت قانونی پیش ببرد باید از خود استقلال و پرسپولیس شروع کند. اگر سقف قراردادی تعریف شد که البته کارایی نداشت و دیدید که به جای پول، ماشین، ویلا و زمین و آپارتمان پرداخت کردند؛ به خاطر همین وضعیت اقتصادی بود که الان وجود دارد و به نظرم اگر این ارقام کنترل شود می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چطور سپاهان در دوران اوجش در لیگ برتر که چند قهرمانی را به دست آورد هزینه‌های میلیاردی می‌کرد اما شما الان با این هزینه‌ها از سوی استقلال و پرسپولیس مخالف هستید، گفت: سپاهان یک دوره‌ای هزینه‌ها را کرد و قراردادهای ۴۰۰ میلیونی را دو برابر کرد. اما پس از آن پرسپولیس همین ارقام را میلیاردی کرد. اینکه سپاهان در آن زمان خرج‌های میلیاردی می‌کرد شاید مهم نباشد بلکه مهم این است که هر سال یک تیم پرچم پرداخت‌های زیادی را در دستش می‌گیرد و این راه را ادامه می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.