تیم ملی فوتبال ولز با پیروزی برابر بلژیک به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ راه یافت. این تیم در شرایطی به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرد که برای نخستین بار در یورو حاضر شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال یورو ۲۰۱۶ شامگاه جمعه با دیدار تیم های ولز و بلژیک آغاز شد که در پایان ولزی ها با برتری ۳ بر یک راهی نیمه نهایی شدند.

در این دیدار که در ورزشگاه پی‌یر مائوری شهر لیل برگزار شد ابتدا بلژیکی ها در دقیقه ۱۳ با گلی که رجا ناینگولان به ثمر رساند از حریف پیش افتادند و پیش بینی این بود که این تیم با توجه به عملکرد خوبش در دیدارهای گذشته به پیروزی برسد اما این پایان کار نبود و ولزی ها قبل از آنکه به رختکن بروند کار را در دقیقه ۳۱ به تساوی کشاند. اشلی ویلیامز دروازه بلژیک را در این دقیقه باز کرد.

شروع نیمه دوم این بار برای ولز همراه با گل بود و این تیم که نمایش بهتری از بلژیک داشت در دقیقه ۵۵ به گل دوم رسید. در ادامه ولز تلاش کرد از گل های زده اش محافظت کند و این بلژیک بود که تا دقایق پایانی برای رسیدن به گل تساوی تلاش کرد اما در دقیقه ۸۶ ولز تیر خلاص را بر قلب حریف زد.

در این دقیقه «وکس» با ضربه سر زیبا توپ را دور از دستان دروازه بان بلژیک به گل تبدیل کرد تا تیمش که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده بود به پیروزی ۳ بر یک برسد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. ولز در این مرحله باید با تیم ملی پرتغال مسابقه بدهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.