عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مسئولان وزارت ورزش هیچ توصیه‌ای برای جانبداری داوران از استقلال و پرسپولیس نداشتند.

حسن کامرانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در مورد جلسه‌ای که مسئولان داوری در وزارت ورزش برگزار کردند، در این جلسه نصرالله سجادی معاون وزیر، مهدی تاج رئیس فدراسیون، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران، حقیقی‌زاده، صدرالدین موسوی، شیرازی و همچنین بنده از اعضای کمیته حضور داشتیم. هدایت‌الله ممبینی که عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است در این جلسه بود.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که در فوتبال امروز ۲ بحث تیم ملی و عملکرد داوران می‌تواند نگاه‌ها را به فدراسیون فوتبال تغییر دهد. در واقع این ۲ موضوع در عملکرد فدراسیون فوتبال بسیار تاثیرگذار است. در این جلسه برنامه‌ها و طرح‌هایی برای پیشرفت داوری پیشنهاد شد. از جمله آنها می‌توان به دعوت مدرس خارجی برای داوران اشاره کرد که با توجه به زمان کم تا شروع مسابقات امکان حضور مدرس خارجی قبل از لیگ شانزدهم نبود اما دکتر سجادی و آقای مهدی تاج قول دادند این امکان را در طول فصل فراهم کنند.

عضو کمیته داوران تصریح کرد: طرح‌هایی مانند استعدادیابی، برگزاری کلاس‌های داوری برای بازیکنان لیگ برتری نیز مطرح شد. برگزاری کلاس‌های داوری برای تیم‌ها قبل از شروع مسابقات می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد. فیفا هم قبل از مسابقات جام جهانی برای تیم‌های حاضر در این مسابقات کلاس‌های داوری برگزار می‌کنند و آخرین قوانین را به آنها آموزش می‌دهد. من پیشنهاد برگزاری کلاس‌ها را برای تیم‌ها مطرح کردم که امیدوارم عملی شود.

کامرانی‌فر در مورد اینکه شائبه‌هایی ایجاد شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش با برگزاری این جلسه قصد داشته از داوران بخواهد که هوای تیم‌های استقلال و پرسپولیس که زیرمجموعه این وزارتخانه هستند را داشته باشند، گفت: اصلا چنین مسئله‌ای صحت ندارد. واقعا بی‌انصافی است بخواهیم برگزاری یک جلسه خوب را به این مسائل نسبت بدهیم. دکتر سجادی و مهدی تاج بر روی پیشرفت داوری اصرار داشتند و اینکه مسائل داوران هر چه زودتر حل شود.

وی در مورد اینکه هنوز داوران دستمزد فصل گذشته خود را نگرفته‌اند، گفت: بله این مسائل هم در جلسه مطرح شد. به هر حال فدراسیون جدید برای انجام کارها نیاز به زمان دارد. مهدی تاج تمام هم و غمش این است که مشکلات داوری را هر چه زودتر حل کند. تاج خودش زمانی رئیس کمیته داوران بوده و نگاه بسیار مثبتی هم به داوران دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.