پرتغال به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ رسید.آنها بدون حتی یک برد در وقت های قانونی به نیمه نهایی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو تیم پرتغال و لهستان اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ را امشب و بعد از ۲ روز استراحت تیم ها برگزار کردند. پرتغال در دقایق آخر موفق به حذف کرواسی شد و به این مرحله رسید. در مقابل لهستان در ضربات پنالتی سوئیس را حذف کرد و به جمع ۸ تیم پیوست. هر یک از دو تیم با رسیدن به جمع ۴ تیم به چیزی می رسید که شاید هیچکس فکرش را نمی کرد که اتفاق بیفتد.

بازی از همان ابتدا زیبا آغاز شد. جدال رونالدو و لواندوفسکی حساسیت های بازی را بالاتر هم برده بود. در حالیکه فقط ۲ دقیقه از شروع بازی گذشته بود، رابرت لواندوفسکی دروازه پرتغال را باز کرد تا به رکورد منفی گل نزدن خود در ۷ بازی متوالی پایان دهد. بعد از این گل پرتغال سر تا پا حمله شد. اما خیلی توان ایجاد موقعیت روی دروازه لهستان را نداشت. تا اینکه در دقیقه ۳۳ رناتو سانچز جوان ترین بازیکن پرتغال در این تورنمنت با یک و دوی زیبای خودش همراه با نانی موفق شد توپ را به کنج دروازه فابیانسکی بفرستد و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از این گل هر دو تیم خیلی محتاط تر بازی کردند. نه پرتغال و نه لهستان که با کلی سختی به اینجا رسیده بودند، دوست نداشتند خیلی راحت از جام کنار بروند. در دقیقه ۸۶ بهترین موقعیت بازی بعد از گل پرتغال، برای رونالدو ایجاد شد که او با فرار از تله آفساید دز عین ناباوری نتوانست دروازه لهستان را باز کند. کریس رونالدو این موقعیت را از دست داد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه هم دو تیم چیز خاصی برای نمایش نداشتند. هم خسته بودند و هم خیلی محتاط تر بازی می کردند. شاید مهم ترین اتفاق بازی در ۳۰ دقیقه وقت اضافه حضور یک جیمی جامپ درون زمین بود! تلاش دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه بی نتیجه بود و کار به پنالتی کشید. نتیجه در ضریات پنالتی اینگونه رقم خورد:

پرتغال : رونالدو ( گل ) - رناتو سانچس ( گل ) - موتینیو ( گل ) - نانی ( گل ) - کوارشما ( گل )

لهستان : لواندوفسکی ( گل ) - میلیک ( گل ) - گیلیک ( گل ) - بلازیکوفسکی ( X )

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.