تیم ملی فوتبال پرتغال در ضربات پنالتی برابر پیروز شد تا نخستین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ لقب گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم های ملی فوتبال لهستان و پرتغال از ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه نخستین بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را برگزار کردند که طی آن تیم پرتغال در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. یاران رونالدو در هیچ کدام از ۵ بازی خود در یورو موفق به برد در جریان بازی نشدند تا با یک رکورد عجیب راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

هنوز بازیکنان دو تیم زمین خود را پیدا نکردند که لهستان به گل رسید. توپی که از جناح چپ با داخل محوطه جریمه پرتغال فرستاده شد با ضربه بغل پای دقیق لواندوفسکی در میان مدافعان پرتغالی همراه شد تا بدین ترتیب مهاجم بایرن مونیخ نخستین گل خود را در این تورنمنت در دقیقه ۲ وارد دروازه پرتغال کند.

پرتغال بعد از این گل خود سردرگم به کار خود ادامه داد و در مقابل لهستان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد. ضربه لواندوفسکی در دقیقه ۲۰ که توسط گلر حریف مهار شد نشان از برتری لهستانی ها داشت.

تیم پرتغال در دقیقه ۲۹ نخستین موقعیت جدی خود را خلق کرد که البته ضربه رونالدو چندان محکم نبود و فابیانسکی آن را مهار کرد. یک دقیقه بعد لهستانی ها، رونالدو را روی نقطه پنالتی خود سرنگون کردند اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

سرانجام در دقیقه ۳۳ تیم پرتغال روی شوت محکم پای چپ رناتو سانچز به گل تساوی دست یافت. نانی با پاس پشت پای خود این موقعیت را خلق کرد. این نیمه در نهایت با تسای یک بر یک پایان یافت.

در نیمه دوم تیم بازی برابری را ارایه کردند و مثل شروع نیمه نخست خبری از موقعیت خطرناک در اوایل این نیمه نبود. هر چه از این بازی در نیمه دوم گذشت بر احتیاط دو تیم افزوده شد و خبری از خلق موقعیت گل نشد.

در دقیقه ۸۲ بازی بود که پرتغال صاحب یک موقعیت شد ولی ضربه رونالدو به مدافعان لهستان اصابت کرد و به کرنر رفت. رونالدو در دقیقه ۸۵ یک فرصت خوب را پشت مدافعان حریف از دست داد تا بدین ترتیب بازی در پایان ۹۰ دقیقه وقت معمول با تساوی خاتمه یابد و کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه نیز اتفاق ویژه ای روی دروازه ها رخ نداد و در شروع وقت دوم اضافه بود که ورود یک هوادار رونالدو به داخل زمین وقفه ای را ایجاد کرد. این دیدار سرانجام به ضربات پنالتی کشیده شد که در این بخش تیم ملی پرتغال توانست با حساب ۵ بر ۳ از سد حریف بگذرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.