سرمربی جدید تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: طی ۲۵ سال مربیگری در همه رده‌ها از مدرسه فوتبال گرفته تا تیم ملی و تیم‌های لیگ برتری سابقه مربیگری دارم.

عباس چمنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در رابطه انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: برای خود من افتخار بزرگی است که به‌عنوان سرباز، به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان که متعلق به همه کشور است، انتخاب شدم. ان‌شاءالله مثل یک سرباز با تمام وجود تلاش می‌کنم تا چیزی که شایسته کشورمان است به‌دست بیاید.

وی ادامه داد: فوتبال ایران پر از استعداد و پتانسیل است، از سوی دیگر زمان کمی به آغاز مسابقات باقی مانده، اما اگر به همین پتانسیل‌ها نگاه کنیم، این موضوع ما را امیدوار می‌کند که اگر با جدیت تلاش کنیم و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، شانس زیادی را برای موفقیت متصور می‌شویم. ابتدا باید این باور را به وجود بیاوریم که همه تیم‌ها قدرتمند هستند و نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت، سپس با تمرکز زیاد و تلاش بیش‌تر می‌توان بر هر تیمی غلبه کرد، هرچند که در گذشته نیز دوستان زحمات زیادی را در این رابطه متحمل شده بودند.

چمنیان در پاسخ به این سؤال که آیا از علیدوستی برای ادامه کار رخصت گرفته است یا خیر، گفت: هنوز فرصت انجام این کار دست نداده و حتماً در اولین فرصت این کار را انجام می‌دهم، اما جای خوشحالی است که آقای خطیب که در زمان علیدوستی نیز در کادر فنی بود، در کادر من نیز قرار دارد و او اطلاعات را منتقل کرده و شناخت خوبی از روند کار و کلیات تیم به‌دست آورده‌ام. الان هم سعی می‌کنیم سبک کار را حفظ کرده و برخی موارد را که باید تکمیل کرد را دنبال می‌کنیم و در این راه به دعای خیر مردم و حمایت مسؤولان نیاز داریم؛ چراکه رده سنی نوجوانان شرایطی را ایجاب می‌کند که این ملی‌پوشان از لحاظ شخصیتی به حمایت بیش‌تری نیاز دارند.

سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان در مورد اینکه تا چه اندازه امیدوار به موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیایی است، گفت: در گذشته با تیم ملی نوجوانان کار کرده‌ام و این رده بسیار خاص است، چون بازیکنان از لحاظ شخصیتی نوسانات زیادی دارند. از سوی دیگر سبک کار من این است که با تمام وجود برای موفقیت تلاش می‌کنم و تیمی که این شاخصه را داشته باشد، شانس زیادی برای موفقیت دارد، کارمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا سخت است، اما با اعتمادبه‌نفسی که به وجود می‌آوریم و تکیه بر توانمندی‌ها و تمرکز زیاد، امیدوارم بتوانیم در رقابت‌های پیش رو موفق باشیم.

چمنیان در مورد اینکه منتقدان زیادی نسبت به انتخاب او انتقاداتی را مطرح کرده‌اند، گفت: نمی‌گویم تنها مربی، اما از معدود مربیانی هستم که طی ۲۵ سال مربیگری در همه رده‌ها از مدرسه فوتبال گرفته تا تیم ملی و تیم‌های لیگ برتری سابقه مربیگری دارم، ضمن اینکه در این مدت کار من فقط تئوری فوتبال نبوده و ۲۵ سال در زمین فوتبال تلاش کردم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.