سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید:نمی توان در بحثی که بوجود آمده بود، برانکو و کی‌روش را مقصر قلمداد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، محمود یاوری با اشاره به اهمیت رونق فوتبال در کشور به لزوم خودکفایی باشگاه ها در جذب اسپانسر و درآمدزایی تاکید و عدم تخصیص اعتبار به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی وزارت ورزش و جوانان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنا به گفته گودرزی، وزارت ورزش و جوانان یک ریال هم به پرسپولیس و استقلال پرداخت نکرده که این مهم اقدام مثبتی است؛چرا که این وزارتخانه عدالت را مورد توجه قرار داده و ورزش و به ویژه فوتبال را در این دو باشگاه خلاصه نمی داند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان ساخت: دلیلی ندارد وقتی ورزش‌های فعال زیادی در سطح کشور وجود دارد از طرفی باشگاه های دولتی دیگر نیز در عرصه فوتبال فعالیت می کنند بودجه وزارت ورزش و جوانان فقط به سمت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سرازیر شود بنابراین این اقدام را مثبت می دانم.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اهمیت حضور پرسپولیس و استقلال در چرخه لیگ برتر، گفت: هرچند که دیگر فوتبال دو قطبی نیست و این رشته مرزهای جغرافیای ایران را در نوردیده اما باز هم باید به پرسپولیس و استقلال که هواداران پرشماری دارند و موجبات رونق این رشته را فراهم کرده اند احترام گذاشت؛از طرفی آن ها به پشتوانه سابقه و هوادار می توانند حامیان مالی قدرتمندی داشته باشند بنابراین نباید نیازی به کمک وزارت ورزش و جوانان داشته و شایسته است بتوانند به بهترین شکل ممکن در زمینه اقتصادی حیات خود را حفظ کنند.

محمود یاوری با ابراز مخالفت نسبت به پرداخت های بی رویه به عنوان دستمزد گفت: درست است فوتبال حرفه ای شده اما آیا قراردادهای میلیاردی توانسته بازدهی مثبت را داشته باشد؟ از طرفی اگر وزیر ورزش و جوانان هم با این پرداخت ها مخالف است قطعاً به سود فوتبال ایران است، شما نگاه کنید در بازیکنان جوانی که در تیم های مختلف و حتی تیم ملی پدیده شدند توجه به رده های سنی پایه وجود داشته و اتفاقاً بازیکنان اثرگذاری هم شده اند.

وی ادامه داد: نباید با توجیه فوتبال حرفه ای از منطق فاصله بگیریم و در رقم قرارداها واقعیت ها را نبینیم. هیچ گاه به یاد ندارم در تیم های باشگاهی قراردادی بالاتر از چهارصد میلیون تومان منعقد کرده باشم. از طرفی در پست های مختلف که در تیم ملی داشتم به دلیل اهمیت و قداست پیراهن تیم ملی حتی یک ریال هم نگرفتم و به آن افتخار می کنم بنابر این باشگاه ها باید در انعقاد قراردادها با دقت عمل کنند.

مدیر فنی و سرمربی اسبق تیم های ملی فوتبال ایران با اشاره به اهمیت وفاق و انسجام در بین فوتبال باشگاهی و ملی به منظور حضور قدرتمندانه ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸روسیه اظهار داشت: خوشبختانه بحث موجود بین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس با مدیریت رئیس فدراسیون فوتبال خاتمه پیدا کرده اما باید در این زمینه به یک برنامه مشترک رسید که باشگاه ها هم ضرر نکنند با این رویکرد که تیم ملی باید در اولویت قرار داشته باشد چرا که صعود به جام جهانی هدف باشگاه ها و تیم ملی است.

محمود یاوری افزود: نمی توان در بحثی که بوجود آمده بود، برانکو و کی‌روش را مقصر قلمداد کنیم. آن ها هر دو تاکید بر اجرای برنامه های خود دارند. از طرفی کی روش این برنامه را از ماه ها قبل ارائه داده و فدراسیون فوتبال باید برای این مهم برنامه ریزی می کرده اما خوشبختانه تاج مدیری سرد و گرم چشیده است و به وقایع فوتبال ایران با توجه به مسئولیت هایی که داشته کاملاً آشناست و می تواند برای گذر از این مهم چاره اندیشی کند. ضمن آن که نباید از نظر دور داشت که کی روش هم یک تئوریسن و برنامه ریز حرفه ای است که اطلاع دارم چند باشگاه حرفه ای هم از او برنامه می گیرند بنابراین باید در این زمینه به یک برنامه مشترک برسیم.

محمود یاوری برای دستیابی به فصل مشترک که موجبات شرایط مثبت برای فوتبال ملی و باشگاهی پیشنهادی ارائه داد و خواستار حضور ملی پوشان در سه جلسه تمرینی تیم ملی و سه جلسه باشگاهی در هفته شد، وی توضیح داد: در این راستا ملی پوشان سه جلسه در هفته در اختیار تیم ملی باشند و سه جلسه نیز در اختیار تیم های باشگاهی خود قرار گیرند.

یاوری همچنین گفت: به نظرم می رسد برای بازی های تدارکاتی رقابت با تیم های داخلی هم می‌تواند اثربخش تر از بازی های تدارکاتی با برخی از تیم های ملی باشد، چرا که به خاطر دارم با توجه به حضورم در پست های مختلف در تیم های ملی بازی های تدارکاتی با تیم های داخلی اتفاقاً مثبت بود از طرفی دلیلی ندارد که وقتی امکان بازی با تیم های بزرگ فراهم نمی شود با دیگر تیم های ملی که نمی توانند به ما کمک کنند بازی تدارکاتی بگذاریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )