شکست تیم ملی انگلیس برابر ایسلند و حذف این تیم از مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶، فصلی جدید به ناکامی‌های مردان جزیره برای قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ دوشنبه شب تیم‌های ملی انگلیس و ایسلند در شهر نیس به مصاف هم رفتند که این بازی را ایسلند برخلاف انتظار با نتیجه ۲ بر یک برد و به عنوان آخرین تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد.

در این بازی نخست وین رونی در دقیقه چهار از روی نقطه پنالتی برای تیم ملی انگلیس گلزنی کرد و در ادامه راگنار سیگاردسون در دقیقه ۶ و کولبین سیگتورسون در قیقه ۱۹ گل‌های ایسلند را به ثمر رساندند تا شگفتی‌سازی‌ مسافران سرزمین یخ با صعود آنها به دومین مرحله حذفی یورو ۲۰۱۶ تداوم داشته باشد.

در این دیدار که شروع مهیج و پرگلی داشت، انگلیس تیم هجومی‌تر میدان بود و در دقیقه چهار به لطف خطای پنالتی که روی رحیم استرلینگ صورت گرفت فرصت گلزنی به دست آورد.

وین رونی، کاپیتان سه‌شیر پشت این ضربه ایستاد و آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد. با این حال شادی انگلیسی‌ها بابت پیش افتادن‌شان زیاد دوام نداشت چرا که تنها دو دقیقه بعد ایسلندی‌ها در یک ضد حمله توسط راگنار سیگاردسون موفق شدند گل تساوی را به ثمر برسانند.

اتفاق غیرمنتظره بازی در دقیقه ۱۹ رقم خورد زمانی که کولبین سیگتورسون برای دومین بار دروازه انگلیس، تیم دوم گروه B یورو ۲۰۱۶ را باز کرد. بازی در نهایت با همین سه گل در نیمه نخست به پایان رسید تا تیم دوم گروه F به عنوان تیم پیروز راهی رختکن شود.

در نیمه دوم انگلیس فشار زیادی برای زدن گل تساوی روی دروازه ایسلندی‌ها آورد و پرتعداد در نیمه زمین این تیم ظاهر شد اما هیچ یک از حملاتش منجر به خلق تهدیدی جدی روی دروازه حریف نشد. بالعکس این ایسلندی‌ها بودند که در ضدحملات موقعیت‌های خطرناکی به دست آوردند و می‌توانستند اختلاف را به دو گل افزایش بدهند.

بازی در نهایت با همان نتیجه‌ای که در نیمه اول رقم خورد، به پایان رسید و ایسلند با نتیجه ۲ بر یک برنده شد تا یکی دیگر از شگفتی‌های پانزدهمین دوره از جام ملت‌های اروپا رقم بخورد.

به این ترتیب ایسلندی‌ها راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند، جایی که باید آخرین بازی این مرحله را برابر فرانسه میزبان انجام بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.