تیم ملی فوتبال ایتالیا با حذف مدافع عنوان قهرمانی یورو ۲۰۱۶ در جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بازی ماقبل پایانی مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶، امشب (دوشنبه) تیم‌های ملی ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۲ بر صفر آتزوری به پایان رسید.

گل‌های این بازی را که در آن ایتالیا موفق شد انتقام شکست چهار سال پیش خود در فینال یورو ۲۰۱۲ را از اسپانیایی‌ها بگیرد، جورجو کیه‌لینی در دقیقه ۳۳ و گراتزیانو پله در دقیقه ۱+۹۰ به ثمر رساند.

در نیمه این بازی دو تیم با رویکرد محتاطانه کارشان را استارت زدند اما این ایتالیایی‌ها بودند که خطرناک‌تر ظاهر شدند و یکی دوبار دروازه داوید دخه‌آ را تهدید کردند.

در نهایت هم این ایتالیایی‌ها بودند که در دقیقه ۳۳ قفل دروازه‌ها را شکستند و گل اول را به ثمر رساندند. این گل را جورجو کیه‌لینی، مدافع پیش تاخته آتزوری در ریباند ضربه ایستگاهی ادر که آن را داوید دخه‌‌آ ناقص دفع کرد به ثمر رساند. مدافع تیم فوتبال یوونتوس با این گل شمار گل‌های ملی‌اش را به هفت رساند. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.

در نیمه دوم اسپانیایی‌ها بازی نسبتاً بهتری ارائه کردند و موقعیت‌های گلزنی بیشتری به وجود آوردند هرچند باز هم این ایتالیا بود که موقعیت‌های خطرناک‌تری داشت، از جمله موقعیت تک به تکی که داوید دخه‌آ از ادر گرفت.

در ۲۰ دقیقه پایانی فشار حملات اسپانیا شدت گرفت و دروازه ایتالیایی‌ها جدی‌تر تهدید شد. مردان کونته در لاک دفاعی فرو رفتند و واکنش‌های جان لوئیجی بوفون مانع از باز شدن دروازه آتزوری شد.

در دقیقه ۱+۹۰ هم پله از فرصتی که مقابل دروازه اسپانیا به دست آورد، نهایت استفاده را برد و تیر خلاص را شلیک کرد تا مردان آنتونیو کونته راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند و برابر آلمان قرار بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.