سرمربی تیم ملی شیلی پس از قهرمانی تیمش در تورنمنت صد سالگی کوپا آمه‌ریکا به تمجید از کاپیتان حریف که گفته است دیگر نمی‌خواهد به دوران فوتبال ملی‌اش ادامه دهدT پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدت کوتاهی پس از آنکه شیلی برای دومین سال متوالی آرژانتین را در ضربات پنالتی فینال کوپا آمه‌ریکا شکست داد و قهرمان شد، سرمربی این تیم، خوان آنتونیو پیتزی به تمیجد از لیونل مسی پرداخت و او را بهترین بازیکن دنیا معرفی کرد.

مسی در چهارمین تجربه حضورش در فینال به همراه تیم ملی آرژانتین باز هم نتوانست گل بزند و بدتر از آن این بود که ضربه پنالتی‌اش در پایان مسابقه را هم از دست داد. این اتفاقات مسلماً موج جدیدی از انتقادات را علیه ستاره بارسلونا به همراه خواهد داشت اما نظر پیتزی درباره مسی همچنان مانند قبل است. پیتزی در همان زمانی که مسی از برنامه‌اش برای ترک تیم ملی آرژانتین خبر داد، از کاپیتان آلبی‌سلسته تمجید کرد و گفت فکر نمی‌کند که بازیکنی بهتر از او هرگز به دنیای فوتبال معرفی شده باشد.

پیتزی گفت: چیزی که سبب می‌شود من مسی را تحسین کنم،‌ آمار اوست چون من می‌دانم که به ثبت رساندن این آمار یعنی چه و آمار مسی بی‌نظیرند. من فکر نمی‌کنم که هرگز بازیکنی پیدا شود که بتواند در ثبت چنین آماری با مسی رقابت کند چون برای هر بازیکنی تکرار کارهایی که مسی انجام داده غیرممکن است.

سرمربی شیلی ادامه داد: مردم بعضی اوقات برای ارزشگذاری روی برخی چیزها خیلی حساس می‌شوند. من هم این کار را از نقطه نظر شخصی خودم انجام می‌دهم. در واقع هر کسی دیدگاه خاص خودش را دارد و به نظر من مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

ناراحتی مسی به خاطر سومین ناکامی متوالی‌اش در فینال تورنمنت‌های مهم ملی برای همه آشکار بود چرا که او پس از شکست تیمش در ضربات پنالتی اشک در چشمانش حلق زد و ناراحتیش از ناکامی خود برای پایان دادن به انتظار ۲۳ ساله آرژانتینی‌ها جهت کسب جام را با جملاتی که در پایان بازی عنوان کرد، نشان داد. مسی می‌داند که بعد از این موج جدیدی از انتقادات علیه او شکل می‌گیرد و به خاطر اینکه مانند اسطوره کشورش دیه‌گو مارادونا یک جام برای آلبی‌سلسته به ارمغان بیاورد تحت فشار قرار می‌گیرد.

پیتزی اما نظر دیگری داشت. او گفت: نسل من نمی‌تواند مسی را با مارادونا مقایسه کند که دلیل آن تفاوت در کارهای نسل ما و آنچه مارادونا برای فوتبال انجام داده است. به عقیده من امروز بهترین بازیکن تاریخ فوتبال اینجا در آمریکا بازی کرد و آمار و ارقامی که او به ثبت رسانده‌اند انکار نشدنی‌اند.

سرمربی قهرمان کوپا آمه‌ریکا سپس به تمجید از عملکرد تیمش خودش که جام را در خانه نگه داشت پرداخت و اظهار داشت: این گروه از بازیکنان به ما برای ساختن یک تیم ملی قدرتمند کمک کرده‌اند، تیمی که می‌تواند با بهترین تیم‌های جهان رقابت کند. ما امروز تیمی را از پیش رو برداشتیم که مرد شماره یک فوتبال دنیا و تعدادی دیگر از بهترین بازیکنان جهان را در ترکیبش دارد و به دلیل همان چیزهایی که درباره‌اش صحبت کردم، توانستیم با این تیم رقابت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.