تیم ملی آرژانتین با قبول شکست برابر شیلی در فینال تورنمنت صد سالگی کوپا آمه‌ریکا از کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها باز ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده رقابت‌‌های تورنمنت صد سالگی کوپا آمه‌ریکا که امسال به طور ویژه با حضور ۱۶ تیم و در خاک آمریکا برگزار شد، با شکست تیم ملی آرژانتین برابر شیلی و تکرار داستان فینال دوره قبل رقابت‌ها بسته شد.

در این بازی پربرخورد و درگیرانه که از ساعت ۴:۳۰ صبح امروز (دوشنبه) در ورزشگاه مت‌لایف شهر نیوجرسی برگزار شد و هفت بازیکن از دو تیم کارت زرد گرفتند و یک بازیکن نیز از هر یک از آنها اخراج شد، مسابقه پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم در وقت‌های معمول و اضافه و ثبت نتیجه تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شد و در در آنجا شیلی با نتیجه ۴ بر ۲ حریف پرستاره‌اش را همچون فینال کوپا آمه‌ریکای سال ۲۰۱۵ شکست داد و برای دومین سال متوالی قهرمان این رقابت‌ها شد.

در این بازی شیلی که در دور اول دیدارهای مرحله گروهی برابر آرژانتین تن به شکست داده بود، توانست برابر حملات آلبی‌سلسته تاب بیاورد و هدفش که کشاندن بازی به ضربات پنالتی بود برسد. حتی اخراج مارسلو دیاس از این تیم در دقیقه ۲۸ نیز دفاع مستحکم شاگردان پیتزی را از بین نبرد هرچند اخراج مارکوس روخو، مدافع آرژانتین در دقیقه ۴۳، دوباره دو تیم را در تعداد بازیکنان برابر کرد.

در ضربات پنالتی نخست این لیونل مسی کاپیتان سرشناس و گلزن‌ترین بازیکن آرژانتین در این دوره از رقابت‌ها بود که ضربه‌اش را به هدر داد و در سمت مقابل آرتورو ویدال، هافبک شیلی نیز ضربه‌اش به گل تبدیل نشد. پنالتی چهارم آرژانتینی‌ها را هم لوکاس بیلیا از دست داد تا کار برای تیمی که از سال ۱۹۹۳ به بعد قهرمان هیچ تورنمنتی نشده است، تمام شود و انتظار آلبی‌سلسته برای کسب یک جام ادامه داشته باشد و هت تریک شکست‌هایش در فینال تورنمنت‌های مهم بین‌المللی در سه سال متوالی (جام جهانی ۲۰۱۴، کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) کامل شود.

این چهارمین باری است که مسی در فینال یک تورنمنت مهم نمی‌تواند به قهرمانی آرژانتین کمک کند و بدون شک او باید منتظر دور جدیدی از انتقادات به خاطر ناکامی جدیدش در رده ملی باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.