پرونده رقابت‌های صدسالگی کوپا آمه‌ریکا با برگزاری دیداری که فرصت انتقام‌گیری از شیلی را برای آلبی‌سلسته فراهم آورده، بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم آمار صدمین دوره مسابقات کوپا آمه‌ریکا نشان می‌دهد که آرژانتین نسبت به شیلی در شرایط به مراتب بهتری قرار دارد. شاگردان خراردو مارتینو در بازی اول خود در این تورنمنت با نتیجه ۲ بر یک شیلی را شکست دادند و تاحدودی از تلخی شکست سال گذشته‌شان کم کردند. بامداد فردا (دوشنبه) اما برای آلبی‌سلسته فرصت گرفتن انتقام اصلی از شیلیایی‌ها است، شیلی که سال گذشته در خانه، در بازی فینال آرژانتین را در ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان شد. شاگردان خراردو مارتینو در هر یک از چهار بازی اخیر خود حداقل با اختلاف سه گل به برتری رسیده‌اند.

شیلی هم مانند آرژانتین خط حمله قدرتمندی دارد. بهترین گلزن این مسابقات در حال حاضر ادواردو وارگاس از شیلی است که ۶ گل زده و لیونل مسی با پنج گل و گونسالو ایگواین هم با چهار گل، هر دو از آرژانتین در رده‌های بعدی هستند. نقطه قوت آلبی‌سلسته در این تورنمنت این است که تنها دو گل خورده که این نشان از آمادگی بالای خط دفاعی‌اش دارد.

آرتور ویدال که مقابل کلمبیا محروم بود، در دیدار فینال مجوز حضور در زمین را دارد. هافبک بایرن‌مونیخ یکی از مهره‌های اصلی لاروخا به شمار می‌رود. در طرف مقابل آرژانتین، اسکیل لاوتزی را به دلیل شکستگی آرنج برای دیدار فینال قطعاً در اختیار نخواهد داشت.

آرژانتین در تاریخ صد ساله مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۱۴ بار به قهرمانی رسیده و اگر موفق شود شیلی را در فینال این دوره شکست دهد به طور مشترک با اروگوئه پرافتخارترین تیم‌ این تورنمنت خواهد شد. آخرین قهرمانی آلبی‌سلسته در کوپا آمه‌ریکا به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد، این در حالی است که آنها تاکنون ۱۳ بار به عنوان دومی این مسابقات رسیده‌اند. در سوی مقابل شیلی سال گذشته اولین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها کسب کرد. آنها همچنین چهار بار به عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات رسیده‌اند.

فینال تورنمنت صدسالگی کوپا آمه‌ریکا ساعت ۴:۳۰ بامداد فردا (دوشنبه -۷ تیر) در ورزشگاه مت‌لایف شهر روترفورد از ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار خواهد شد.

اگر مسی و یارانش موفق شوند شیلی را شکست دهند، ضمن گرفتن انتقام فینال سال قبل، به حسرت ۲۳ ساله آرژانتین در کسب جام در یک تورنمنت معتبر پایان خواهند داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.