مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس در حال حاضر در سطح تیم‌های درجه ۲ و ۳ اروپاست، اما برانکو می‌تواند در یک پروسه زمانی، سطح این تیم را به حد تیم‌های خوب اروپایی برساند.

سرتن چوک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی به گزارش خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در تمریناتی که این تیم انجام می‌دهد، گفت: هنوز وضعیت ما عالی نیست، اما بازیکنان خیلی خوب تمرین می‌کنند و مطمئن هستم که در اردوی اوکراین پرسپولیس می‌تواند به آن حد از آمادگی که مدنظر ماست، برسد، البته فراموش نکنید که یک مربی باتجربه مثل برانکو در پرسپولیس حضور دارد که قطعاً همه تلاشش را خواهد کرد تا پرسپولیس به‌نحو احسن آماده حضور در لیگ برتر شود تا از همان ابتدای لیگ برای قهرمان شدن حمله کنیم.

وی در مورد اینکه پیش از حضور در ایران آیا شناختی از پرسپولیس داشته یا خیر، تصریح کرد: بله، من پرسپولیس را پیش از اینکه به ایران بیایم، می‌شناختم. من از استانکو که سابقه کار در پرسپولیس را داشت، اطلاعات زیادی گرفتم و همچنین باید بگویم که زلاتکو کرانچار دوست و همکار من است که اطلاعاتی هم از او گرفتم، اما بیش‌تر از همه برای آمدن به ایران با برانکو ایوانکوویچ مشورت کردم و نظر او برای من بسیار کامل بود. البته باید بگویم که مرحوم ایویچ هم زمانی که در ایران کار می‌کرد، با من ارتباط خوبی داشت و یادم می‌آید که همیشه از فوتبال ایران به‌خوبی یاد می‌کرد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که نظر شما نسبت به یارگیری پرسپولیس چیست و برخی مدعی هستند استقلال بهتر یارگیری کرده، اظهار داشت: من نمی‌دانم استقلال یا سایر تیم‌ها چطور یار گرفتند و اطلاعاتی در این باره ندارم و حرفی هم در این خصوص نمی زنم. من به ایران آمده‌ام تا از برانکو کار یاد بگیرم و به او در موفقیت پرسپولیس کمک کنم، البته طبق صحبت‌هایی که با علی‌اکبر طاهری هم انجام داده‌ام، قرار است با هماهنگی‌ او یک‌سری فعالیّت برای توسعه آکادمی پرسپولیس انجام دهم. باید بگویم پرسپولیس به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه ایران، پتانسیل بسیار زیادی دارد و شاید ندانید چقدر پتانسیل در این باشگاه وجود دارد که البته به‌صورت نهفته است.

چوک در مورد اینکه آیا پرسپولیس امسال می‌تواند به‌عنوان مدعی قهرمانی وارد مسابقات شود، خاطرنشان کرد: پرسپولیس تا جایی که من می‌دانم همیشه گزینه قهرمانی است، همان‌طور که رئال مادرید و بارسلونا در اسپانیا مدعی قهرمانی هستند، همان‌طور که دینامو زاگرب در کرواسی مدعی قهرمانی است. به‌هرحال همه می‌دانند در هر کشوری ۳-۲ تیم همیشه مدعی قهرمانی هستند و من فکر می‌کنم پرسپولیس هم باشگاهی است که این وضعیت را دارد.

مربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهد این تیم را با تیم‌های اروپایی مقایسه کند، از نظر او پرسپولیس شبیه کدام تیم اروپایی است، افزود: پرسپولیس باشگاهی است که پتانسیل زیادی دارد، اما در حال حاضر کلاس این تیم در حد کلاس تیم‌های درجه ۲ و ۳ اروپاست، شاید پرسپولیس شبیه بازل سوئیس، دینامو زاگرب کرواسی، راپیدوین اتریش یا اسپارتاپراگ چک باشد، اما این خوش‌بینی وجود دارد که با توجه به پتانسیل بالای پرسپولیس و با یک پروسه کاری ۳ ساله و از آنجایی که برانکو یک مربی حرفه‌ای است می‌تواند در مدت زمانی که گفتم پرسپولیس را به حد تیم‌های خوب اروپایی برساند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )