ستاره‌ تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام جهانی منجر به قهرمانی ۱۹۸۲ گفت: استراحت‌دادن به بازیکنان، باعث ناهماهنگی در آتزوری نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جوزپه برگومی در گفت‌وگویی با هفته‌‌نامه کیکر اظهارداشت:فکر نمی‌کنم عدم حضور ۸ بازیکن در بازی با ایرلند باعث مشکل برای ایتالیا شود. حتی برعکس این مساله برای ایتالیا امتیازی هم دربرداشت. چون بازیکنان اصلی توانستند استراحت کرده و حالا با توان و آرامش بیشتری وارد بازی یک هشتم شوند. آنها به قدر کافی با تجربه هستند که به موقع آماده و هماهنگ عمل کنند.

وی که در جام جهانی ۱۹۸۲ با آتزوری قهرمان شد، در این مصاحبه نقطه‌نظراتش را اینچنین بیان کرد:

*ایتالیا مقابل ایرلند باخت. البته می‌توان گفت که با تیم دومش متحمل این شکست شد. آقای برگومی دراین مورد چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید این باخت به منزله ضربه‌ای مهلک به آتزوری بود؟

ایتالیا قبل از این بازی برای مرحله حذفی انتخاب شده بود. پس نتیجه بازی نمی‌توانست خیلی اهمیت داشته باشد. به نظرم کونته برابر ایرلند بازیکنانش را محک زد. در مجموع پیشرفت تیم را مثبت ارزیابی می‌کنم. به نظرم او کوشید روحیه جدیدی را به تیم وارد کند.

*آما آتزوری بعد از ۴ بازی یک گل دریافت کرد. این نکته‌ای منفی در کارنامه تیم نیست؟

نه. چنین باوری ندارم. قبلا مشخص بود که ایتالیا بهترین بازیکنان را در دفاع قرارمی‌دهد که واقعا در کلاس جهانی قراردارند.

*و بقیه تیم هم همینگونه هست؟

برای من جالب و خوشایند است که می‌بینم چطور همگی در کنار هم کار می‌کنند. شما نگاه کنید مهاجمان ما،‌اولین نفراتی هستند که مقابل توپ کار می‌کنند. آنها اگر لازم باشد، حتی بطور متراکم در کار دفاع نیز مشارکت دارند. این اتفاقی خوب و یکدست در تیم است.

*کونته مقابل ایرلند ۸ تغییر در ارنج تیمش ایجاد کرد. فکر نمی‌کنید به خاطر این اتفاق، خطری وجود داشته باشد که بازیکنان اصلی از ریتم و هماهنگی لازم برای رویارویی با اسپانیا خارج شوند؟

خیر.یکسری از نفراتی که نبودند، گرفتار مصدومیت شدند. یا مثل بوفون سرماخوردگی داشتند. من حتی فکر می‌کنم این اتفاق امتیازی هم دربرداشت. چون بازیکنان اصلی توانستند استراحت کرده و حالا با توان و آرامش بیشتری وارد بازی یک هشتم شوند. آنها به قدر کافی با تجربه هستند که به موقع آماده و هماهنگ عمل کنند.

*به نظر شما، نتیجه بازی ایتالیا برابر اسپانیا چگونه خواهد شد؟

این رویارویی در اصل تقابل دو فرهنگ فوتبال است که با توپ کار خود را پیش خواهند برد. البته ما برای این منظور سلاح خود را داریم. یعنی با دفاع و قلبی یکپارچه وارد میدان می‌شویم. اما به این هم فکر نمی‌کنیم که توان‌مان کمتر از حریف است.

*در یک سوی جدول مرحله حذفی ایتالیا، اسپانیا، آلمان،‌انگلیس و فرانسه حضور دارند.گذر از این همه حریف برای ایتالیا واقعا ممکن است؟

در کل بله. در جام جهانی ۱۹۸۲ مقابل آرژانتین، برزیل، لهستان و آلمان برنده شدیم. در سال ۲۰۰۶ کار راحت‌تر بود. ایتالیا تیمی است که در همه حال خودش را با وضعیت موجود تطبیق داده و بهترین راه را برای صعود ایجاد می‌کند.

*به نظر شما کدام تیم‌‌ها شانس قهرمانی این دوره هستند؟

قبل از شروع مسابقات گفتم آلمان و فرانسه قهرمان می‌شوند. اما حالا تیمی کاملا برتر را نمی‌بینم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.