ایسنا نوشت: رئیس فدراسیون فوتبال روزهای فیفا دی را برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران کافی ندانست و گفت این روزها را بر اساس وضعیت تیم‌های اروپایی برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نشست خبری‌ای که با اصحاب رسانه برگزار کرده بود، گفت: درباره اردوی تیم ملی باید بگویم که نظر برانکو این بود که تنها در فیفا دی‌ها برگزار شود ولی نظر ما این است که اردوهای دیگری هم داشته باشیم. مثلا تیم ملی قطر یک ماه قبل از بازی با ما اردو می‌رود. لیگ آنها هم بعد از این مسابقه برگزار می‌شود. همین وضع را تیم ملی ازبکستان هم دارد. تیم‌های کره و ژاپن هم پیش‌بینی های خودشان را برای جام جهانی دارند. به هر جهت فیفا دی را اروپایی‌ها نوشته‌اند که لیگشان پویا تر است و می‌توانند ۴ روز یکبار بازی کنند و طبیعی است که این مقدار برای کشورهای مثل ما کافی نیست. الان در گره ما چین، کره، قطر و ازبکستان اردوهایی گذاشته‌اند و منطقی نیست که تنها به فیفا دی‌ها اکتفا کنیم. اگر امتیازات را کسب نکنیم مثل دوره قبل کارمان سخت می‌شود. اگر به جام جهانی نرویم خاک مرده‌ای به فوتبال ما پاشیده می‌شود و به بهترین بازی‌های ما ۲ هزار نفر هم نمی‌روند. البته به باشگاه‌ها هم حق می‌دهیم.

او افزود: الان کشورهایی مثل غنا و الجزایر بازیکنان جوان خود را به اروپا می‌فرستند تا در آینده از آنها استفاده کنند. ما چنین بضاعتی نداریم و فقط بازیکنان لیگ و لژیونر را داریم. باید تلاش کنیم تا تیم ملی ضرر نکند. ما برنامه جدیدی با کی‌روش آماده کردیم به زودی آن را اعلام می‌کنیم. برنامه‌های تیم ملی تا الان آسیب دیده است. ما لیگ را در این حالت زودتر شروع می‌کنیم و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم تا تیم ملی ضرر نکند. راجع به اختلافات اخیر هم باید بگویم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: سازمان لیگ مسئول برنامه ریزی لیگ است و طبق آیین نامه این حق وجود دارد که در هیات رئیسه نمیاندگان باشگاه‌ها باشند. آنها از حق خودشان دفاع می‌کنند. پیشنهاد ما این است که اگر برنامه ریزی می‌کنیم باید تلاش کنیم که اگر اعتراضی هم وجود دارد، آنرا مدیران اعلام کنند نه اینکه سرمربیان اعتراض کنند چون ما هیچگاه به آها نامه نمی‌زنیم و به مدیران نامه می‌زنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )