تیم ملی ایران فردا در اسکوپیه به مصاف تیم ملی مقدونیه می‌رود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مرحله آماده‌سازی خود به منظور حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز پنجشنبه نخستین دیدار تدارکاتی خود را مقابل مقدونیه برگزار می‌کند.

شاگردان کی‌روش شامگاه روز دوشنبه به اسکوپیه رسیدند و روز گذشته هم تمرین‌های خود را انجام دادند. این دیدار ساعت ۱۹ به وقت محلی و ۲۱:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه فیلیپ دوم برگزار می‌شوند.

مقدونیه از سال ۱۹۹۱ از یوگسلاوی سابق جدا شد و از سال ۱۹۹۳ نیز تیم ملی فوتبال خود را تشکیل داد. ایران و مقدونیه پیش از این سه بار در برابر هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن یک پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای مقدونیه و یک تساوی بوده است. آخرین تقابل دو تیم به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد که ایران در آزادی این تیم را با سه گل شکست داد.

آخرین موفقیت مقدونیه به قهرمانی در تورنمنت ۴ جانبه ایران بازمی‌گردد که در سال ۲۰۰۵ با حضور ایران، توگو، پاراگوئه و مقدونیه برگزار شد. در این مسابقه‌ها مقدونیه با شکست ایران در بازی نخست و پاراگوئه هم در بازی پایانی شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت. نکته قابل توجه درباره این مسابقه‌ها این بود که به جز مقدونیه سه تیم دیگر راهی جام جهانی ۲۰۰۶ شدند.

تیم ملی مقدویه در پنج بازی خود سه شکست و دو پیروزی را تجربه کرده است. آن‌ها سه روز قبل در اتریش، جمهوری آذربایجان را با حساب سه بر یک شکست داد. شاگردان کی‌روش نیز درپنج بازی اخیر خود، چهار پیروزی و یک تساوی را کسب کرده‌اند.

هدایت مقدونیه را ایگور آنجلوفسکی بر عهده دارد و کاپیتان این تیم گوران پاندف بازیکن سابق تیم‌هایی مانند لاتزیو، اینتر، ناپولی و... بوده است. این بازیکن در حال حاضر برای جنووا ایتالیا به میدان می‌رود. البته ترکیب فعلی تیم ملی مقدونیه نسبت به گذشته بسیار جوان شده و کمتر بازیکن شناخته شده‌ای در ترکیب تیمشان حضور دارد.

شاگردان کی‌روش نیز با ۲۴ بازیکن در این کشور حضور دارند و پس از دیدار با مقدونیه روز سه‌شنبه در تهران باید به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.