جلسه آسیب شناسی لیگ پانزدهم با حضور مسئولان سازمان لیگ و مربیان و مسئولان باشگاه‌های لیگ برتر در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان لیگ، در این جلسه محمدرضا ساکت مشاور عالی و رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ ، حجت الله بهمنی رئیس کمیته روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ، سهیل مهدی رئیس کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ، دکتر حبیب اله شیرازی رئیس هیأت فوتبال تهران و عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ، امیرحسین فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، احمدرضا براتی عضو کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مهدی محمودی مشاور حرفه ای سازی اتحادیه فوتبال، مربیان و نمایندگان باشگاه های لیگ برتر حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محمدرضا ساکت گفت: قررا شد آقای تاج در این جلسه حضور داشته باشند ولی متأسفانه به دلیل جلسه فوری نتوانست در این نشست حاضر شود.

جلسه آسیب شناسی را ۲ سال است در دستور کار سازمان لیگ قرار داده ایم. این جلسات آسیب شناسی را اتاق فکر فوتبال تلقی می کنیم و مقرر شد قبل از تدوین آیین نامه های هر فصل این جلسه برگزار شود و دراین جلسه دوستان و مربیانی که نقطه نظراتی در مورد بهتر شدن لیگ را دارند به دور از غوغاهای ژورنالیستی و بعه صورت منطقی و مستدل نظرات خود را بیان و ارسال کنند مطمعنأ این اتاق فکر خیلی به فوتبال کمک می کند.

وی افزود: یکی از خروجی های همین جلسه آسیب شناسی، جوانگرایی در لیگ بوده که در جلسه ۲ سال پیش مطرح شد. فصل ۹۵-۹۴ با فراز و نشیب خاتمه یافت ایرادها و نواقصی وجود داشت که حتما با شنیدن و دریافت نظرات شما این نواقص را در سال آینده برطرف و یا به حداقل می رسانیم. پویایی یک مجموعه وابسته به بازنگری مسائل خودش بستگی دارد و اگر این مهم اتقاق نیفتد از بالندگی به دور خواهد بود.

غلامرضا بهروان نیز در ادامه این جلسه افزود: مسابقات این فصل را پشت سر گذاشتیم و من به سهم خود و کمیته مسابقات از تمام دست اندر کاران برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات تشکر می کنم. ما در طول این فصل بدون کمبود و ایراد نبودیم که برخی از این کمبود ها مربوط به ما بوده و برخی هم به شرایط برگزاری مسابقات برمیگردد.

وی افزود: در برگزاری این مسابقات روئسای هیأت ها، مدیران باشگاه ها، بازیکنان، مسئولان امنیتی و انتظامی، کانون هواداران، رسانه های دیداری و نوشتاری و دیگر همکاران به برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کمک کردند. دوست داریم با برگزاری این جلسات مشکلات فوتبال را به حداقل برسانیم و به بواسطه این که ما در کوران کار هستیم ممکن است برخی نواقص را نادیده بگیریم اما کسانی که از بیرون ما را می بینند می توانند بهتر نواقص را بینند و با نقد کار، نه نقد شخصیت به پیش برد اهداف فوتبال کمک کنند از دل این نقدها مطالب خوبی بیرون می آید که می تواند به کمک کند. در برخی مسابقات به عدد و رقم های خوبی در سطح آسیا رسیده ایم اما توسعه کیفی بسیار مهم است و از نظرات گوناگون به مشکلات فوتبال باید پرداخته شود تا با شرایط بهتر و مطلوب تری راه برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم مثلا بحث جوانگرایی پروژه کلانی بود که به تدریج آثار آن را درلیگ فوتبال ایران نمایان شد بدون کمک باشگاه ها که شاکل فوتبال هستند ما نمیتوانیم فوتبالی پویا داشته باشیم.

در پایان این جلسه مربیان حاضر نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که از جمله آنان می توان به برگزاری بازی ها در آخر هفته برای جذب تماشاگر بیشتر، ارتقا سطح کیفی ورزشگاه ها، سخت گیری برای باشگاه های حاضر در لیگ برتر برای ارتقا کیفیت زیرساخت های باشگاه، زمان دقیق فصل نقل و انتقالات، صدور رای عادلانه از سوی کمیته انضباطی، باشگاه ها تا زمانی که با سرمربی سابق خود تسویه حساب نکرده‌اند حق جذب مربی دیگری را نداشته باشند .

یکی از مربیان پیشنهاد داد بواسطه اینکه فوتبال درگیرانه تر و فیزیکی تر شده است و باشگاه ها با توجه به اینکه بازیکنان کلیدی شان در خط میانی حضور دارند برای اینکه از نظر اقتصادی برای باشگاه ها کمتر ضرر کنند به سمت قوانینی مثل برخی از کشورها مانند آلمان و انگلیس برویم و با ۵ کارت زرد بازیکنان محروم شوند تا بازیکنان در طول فصل با محرومیت کمتری مواجه بشود البته در موارد انضباطی سازمان لیگ میتواند بازیکنانی را که در طول بازی دچار خطا های انضباطی می شوند را بیشتر محروم کند.

در این جلسه آسیب شناسی همچنین ۷ پیشنهاد دیگر به شرح زیر مطرح شد:

-۱ سازمان لیگ در پایان فصل گزارش اقتصادی ارایه کند.

۲- پیش از شروع مسابقات کتاب لیگ شامل اسامی و تصاویر بازیکنان و مربیان و همچنین قواعد و مقررات و ائین نام فصل ارایه شود.

۳- تعداد بازیکنان خارجی بی کیفیت کاهش پیدا کند و باشگاه ها به جای جذب ۴ بازیکن خارجی ا ۲ بازیکن با کیفیت خارجی جذب کنند.

۴- بخشی از بودجه باشگاه ها در اختیار آکادمی آنها برای تربیت بازیکن قرار بگیرد.

۵- نیمکت تیم ها ۹ نفره شود تا تعداد بازیکنان ذخیره افزایش پیدا کند.

۶- از توپ های لیگ قهرمانان اسیا در لیگ برتر استفاده شود.

۷- سازمان لیگ سایت ارزیابی و قیمت گذاری بازیکنان را ه اندازی کند تا برخی نتوانند با بازار گرمی قیمت بازیکنان را بی مورد افزایش بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.