زمان برای استقلال تهران و هواداران این تیم به سرعت می‌گذرد اما گویا مسولان این باشگاه نگرانی از مرور زمان و بلاتکلیفی‌ها این باشگاه ندارند. با این اوصاف مشخص نیست که بر سر استقلال در فصل آینده چه می‌آید.

به گزارش ایسنا، استقلال در نهایت فینال جام حذفی را به ذوب آهن باخت و برای سومین سال متوالی فصل را بدون جام به پایان برد. با این‌حال این تیم هنوز وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارد و این مساله باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

بی‌تکلیفی هیات مدیره

۱- گفته می‌شود که در هیات مدیره استقلال تغییراتی ایجاد خواهد شد و حتی برخی رسانه‌ها نام نجف‌نژاد را به عنوان خروجی قطعی هیات مدیره استقلال مطرح کرده‌اند. از سویی برخی پیشکسوتان استقلال هم انتقادات زیادی به چینش هیات مدیره استقلال دارند. با این‌حال مشکل آبی‌ها به هیات مدیره و تغییرات احتمالی آن خلاصه نمی‌شود چراکه هنوز مشخص نیست این تیم فصل آینده را هم بامدیریت افشارزاده خواهد گذراند یا نه؟

نصرالله سجادی چندی پیش با بیان اینکه افشارزاده در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ثبت نام کرده است، بر این بحث که کار افشارزاده و استقلال تمام شده است، مهر تاییدی زد. با این‌حال سرپرست استقلال در اظهارات متعددی گفته که می‌خواهد در استقلال بماند و در نهایت مشخص نشد که بالاخره او از استقلال می‌رود یا نه.

آنچه که مسلم است اینکه با این وضعیت برزخی، مشکلی از استقلال حل نمی‌شود. شاید بهتر باشد نصرالله سجادی الان این گره را باز کند. شاید همان روزی که وزارت ورزش، افشارزاده را از ساختمان باشگاه استقلال به دفتر وزارت ورزش کشاند، بهتر بود کس دیگری را به جای افشارزاده در نظر می‌گرفت.

زمان درحال گذر است و مشخص نیست که آیا افشارزاده آنقدری می‌ماند که سرمربی استقلال را انتخاب کند و یک تیم را آماده رقابت‌ها کند یا نه. اصلا فرض بگیریم که افشارزاده بعد از انتخاب مربی و بازیکنان از سمتش کنار برود و راهی جایی دیگر شود، چرا باید مدیر بعدی استقلال میراث دار قراردادهای او باشد؟ اگر هم قرار است که مدیر بعدی‌ای جای افشارزاده حاضر شود، شاید بهتر بود تا قبل از رسیدن به نیمه خرداد این اتفاق رخ دهد.

بی‌تکلیفی کادرفنی

۲- استقلال فصل گذشته تنها چهار هفته مانده به آغاز لیگ کادرفنی خود را انتخاب کرد و تمرینات خود را آغاز کرد. درحال حاضر استقلال ۶ هفته تا آغاز لیگ زمان دارد و ظاهرا همان اتفاقات فصل گذشته دوباره برای آبی‌ها تکرار می‌شود. جدایی مظلومی از استقلال قطعی است و منصوریان در یک قدمی استقلال است ولی هنوز حکمی برای او صادر نشده و با روند فعلی به نظر می‌رسد همان مسائل سال گذشته ادامه یابد و استقلال در چهار هفته مانده به شروع لیگ، کار خود را آغاز کند.

بهتر نیست که در این اوضاع برای کم شدن دلنگرانی هواداران و ثبات اوضاع مدیریتی تکلیف استقلال و یرمربی‌اش روشن شود تا همه چیز در فصل پرالتهاب نقل و انتقالات برای استقلال نیز به خوبی طی شود.

بی‌تکلیفی بازیکنان

۳- امید ابراهیمی، هرائر مگویان، میلاد فخرالدینی، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده و عادل شیحی بازیکنانی هستند که قراردادشان با استقلال تمام شده و مشخص نیست سرمربی بعدی استقلال خواهان تمدید قرارداد آنها باشد یا نه. از طرفی سرمربی بعدی استقلال مشخص نیست که چند بازیکن باقی مانده استقلال را می‌خواهد. به عبارت ساده‌تر جز سه – چهار بازیکن استقلال، معلوم نیست که چه بازیکن دیگری سال بعد در این تیم خواهد بود.

پاسخگوی بی‌تکلیفی‌ها کیست؟

۴- زمان به سرعت درحال گذر است و استقلال در هیچ یک از سه بخش اصلی خود، تکلیف روشن و واضحی ندارد. آبی‌ها از صدر تا ذیل دچار مشکل هستند و این درحالی است که پرسپولیس نه تنها تکلیف سرمربی و مدیرعامل خود را می‌داند بلکه بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، این تیم به دنبال جذب بازیکنان مد نظر برانکو هم هست.

در این میان مطمئنا هواداران استقلال این تفاوت میان وضعیت خود و حریف سرخ خود را به گردن هیات مدیره و شاید هم وزارت ورزش و جوانان خواهند انداخت که وضعیت این تیم را از همین روز‌های اول آماده‌ سازی برای فصل آینده روشن نمی‌کنند.

باز شدن گره همه این اتفاقات و ابهامات در تعیین تکلیف نهایی هیات‌مدیره،‌مدیرعامل و سرمربی استقلال است. هنوز که زیاد دیر نشده بهتر است که همه تصمیمات و تعیین تکلیف‌های مدیریتی و البته فنی در استقلال ار همین اول روشن و مشخص پیش برود تا چالش‌های احتمالی آینده به بی‌برنامگی‌های امروز گره نخورد و کاستی‌های احتمالی به گردن این و آن نیفتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.