گروه تروریستی داعش برای برهم زدن امنیت مسابقات یورو ۲۰۱۶ فرانسه برنامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه «سان» انگلیس اعلام کرد که گروه تروریستی داعش قصد برنامه‌ریزی برای حمله به هواداران انگلیس و روسیه در جریان بازی تیم‌های ملی دو کشور در مرحله گروهی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ را دارد. بر اساس این گزارش این گروه تروریستی قصد دارد از طریق بمب‌گذارهای انتخاری، حملات مسلحانه و حمل سلاح‌های شیمیایی از طریق پهبادها، به هواداران سه‌شیر و روسیه در حاشیه دیدار دو تیم در شهر مارسی حمله کند.

در این ارتباط پلیس می‌گوید اطلاعاتی که از لپ‌تاپ صلاح عبدالسلام، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس و بروکسل به‌دست آورده، نشان می‌دهد که داعش قصد مورد حمله قرار دادن هواداران انگلیسی و روسی در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) و در حاشیه دیدار این دو تیم در شهر مارسی را دارد. در اطلاعاتی که از این لپ‌تاپ استخراج شده، تصویر نقشه بندر قدیمی مارسی وجود داشته که به‌عنوان یکی از اهداف اصلی حملات تروریستی داعش در زمان برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده است.

قرار است مقامات برگزارکننده مسابقات یورو ۲۰۱۶ در این بندر مکانی را برای حضور هزاران هوادار تعبیه کند تا کسانی که بلیت تماشای بازی‌ها را ندارند، از طریق تلویزیون‌های بزرگ بازی‌ها را به‌طور زنده تماشا کنند. ده‌ها هزار هوادار انگلیسی و روسی برای تماشای بازی‌های تیم ملی کشورشان راهی فرانسه خواهند شد تا بازی‌های این تیم‌ها در مسابقات یورو ۲۰۱۶ را از نزدیک تماشا کنند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: انگلیس و روسیه به دلیل بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه هدف اصلی حملات انتقام‌گیرانه اعضای این گروه تروریستی هستند.

پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو با حضور ۲۴ تیم از تاریخ ۱۰ ژوئن تا ۱۰ جولای ۲۰۱۶ (۲۱ خرداد تا ۲۰ تیر ۹۵) به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود. این بازی‌ها قرار است در ۱۰ ورزشگاه و به میزبانی ۱۰ شهر فرانسه برگزار شود.

انگلیس و روسیه در گروه B با تیم‌های ولز و اسلواکی همگروه هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.