پیشکسوت استقلال می‌گوید این تیم در طول فصل بهتر از تصورات عمل کرد اما در نتیجه نهایی به موفقیت خاصی نرسید.

رضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که فینال جام حذفی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: هیچ وقت بازی‌های فینال خوب از آب درنمی‌آید. همه تیم‌ها در فینال استرس دارند و کلا بازی جذاب نمی‌شود. مشخصا تیم ذوب آهن در ۳۰ دقیقه پایانی بازی به لحاظ بدنی دچار مشکل بود و استقلال می‌توانست از این مسئله استفاده کند. هافبک‌های استقلال در این بازی خوب کار کردند ولی این تیم در نوک حمله مشکل داشت. تعجب می‌کنم که چرا استقلال در اواخر بازی دو مهاجمه بازی نکرد. به نظرم این تیم چوب محرومیت شهباز‌زاده را خورد. استقلال می‌توانست کار را در اواخر بازی تمام کند ولی ظاهرا کادر فنی این تیم ترجیح داد بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

او در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از استقلال در فصلی که گذشت چیست بیان کرد: نمی‌خواهم بگویم مظلومی مقصر است ولی وقتی که تیم نتیجه نمی‌گیرد همه سرمربی را می‌بینند. مظلومی زحمت کشید ولی ضعف‌هایی داشت. اینکه کادر فنی فقط روی صالح بچرخد خوب نبود. استقلال کار را دیر آغاز کرد و البته بازیکنان خوبی هم گرفت ولی این بازیکنان، بازیکنانی هستند که دو سال دیگر به بلوغ فوتبال می‌رسند و کسانی نبودند که استقلال را در شرایط بحرانی نجات دهند. آن‌ها جوانان کم‌تجربه بودند که طبیعتا اشتباه می‌کنند. باید ۵-۶ بازیکن درجه یک کنار آن‌ها قرار می‌دادند.

حسن‌زاده گفت: در کل استقلال از آنچه که فکر می‌کردیم بهتر نتیجه گرفت ولی برای هوادار چیزی جز قهرمانی معنا ندارد. یک سری شرایط باید وجود داشته باشد تا تیم موفق شود. من هم آدم خوبی هستم ولی آدم خوب بودن همه چیز نیست. باز هم می‌گویم مظلومی زحمت خودش را کشید و من فکر می‌کردم شاید این تیم در میانه‌های جدول جا بگیرد. با این حال نتایج خوبی را استقلال در این فصل گرفت هرچند که در نهایت اتفاق خوبی رخ نداد.

پیشکسوت استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که به نظرش علیرضا منصوریان می‌تواند گزینه مناسبی برای هدایت آبی‌ها باشد؟ عنوان کرد: ما افرادی مثل منصوریان، مجیدی و نامجومطلق در استقلال داریم. چرا منصوریان نتواند در استقلال موفق باشد؟ او سال‌ها در استقلال بوده و در سال‌های اخیر هم موفق عمل کرده است. منصوریان استقلالی است و درد را می‌شناسد. می‌تواند در تیم رفاقت ایجاد کند و در کل خیلی بهتر از یک مربی خارجی است که بیاید نتیجه نگیرد و در آخر از استقلال در فیفا شکایت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.