استقلال پس از فصلی ناکام به ته خط رسید و حالا در آستانه تغییراتی اساسی است.

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرویز مظلومیهمان طور که پیش بینی می شد در استقلال به ته خط رسید. او دربی ها را باخت ، درلیگ پایین تر از پرسپولیس ایستاد و جام حذفی را هم نگرفت. همه این اتفاقات یعنی اودیگر جایی در استقلال نخواهد دات ، حتی اگر قرارداد با این تیم باقی مانده باشد.او که پیشتر سابقه برکناری بعد از گرفتن کاپ قهرمانی حذفی را دارد ، این بار دراوج ناکامی برکنار می شود و اینکه افشارزاده گفته او قطعا می رود اصلا خبر عجیبینیست. اگرچه حالا خود افشارزاده هم در آستانه جدایی است و وزارت ورزش اصرار دارداو را به فدراسیونی حاشیه ای مثل ژیمیناستیک بفرستد و عملا او را بازنشسته ازمدیریت ورزشی کشور کند. هرچند خودش زیر بار نمی رود.

در هیات مدیره استقلال دوران یکی مثل مقداد نجفنژاد هم سر رسیده که دیگر حتی نماینده مجلس هم نیست تا نفوذی داشته باشد و بتواندبه زور بماند. کردنوری هم خیلی وقت است در لیست تغییر قرار گرفته غیر از این سهنفر ، می ماند سبک دست که هنوز یک سال دیگر از قرارداد کذایی اش مانده و چاره ایغیر از تحملش ندارند. مسعود معینی که خیلی نسبت به قبل ساکت شده و این به دلیلتفاوت دیدگاهش با جریان قالب در تیم دارد. او مدام می خواهد یک مربی خارجی به تیمتزریق کند و تزهایش خیلی در جمع خریدار ندارد. شهاب جهانیان تمام پیشینه ورزشی اشرا در دوران وزارت همشهری اش محمود گودرزی بدست آورده و حالا یکی از گزینه هایتعیین کننده است که به تنهایی و مستقلا حتی با گزینه هایی مثل اسکوچیچ و منصوریانمذاکره داشته و شاید تلاش دارد یکی از گزینه های مدیریت آینده تیم لقب بگیرد.

در خارج از هیات مدیره اما تصمیم سازان دیگریهستند که نقش کلیدی تری بازی می کنند. منصور پورحیدری یکی از مهمترین هاست. بعد ازاتفاقات منجر به بیماری ، او محبوب تر و مستحکم تر از قبل به مرد در سایه آبی هابدل شده است. او همین حالا برای رفتن پرویز مظلومی که سال قبل از سویش حمایت میشد، به جمع بندی نهایی رسیده است. فرقی ندارد چه کسی مدیر باشد یا عضو هیات مدیره، او نقش پدرخوانده تم را دارد و باید در نظرسنجی ها ، حرف هایش لحاظ شود.

پندار توفیقی یکی دیگر از تصمیم سازهاست او کهبه واسطه امیررضا خادم از سال قبل به اطرافیان استقلال نزدیک شد، در دوران مدیریتامسال افشارزاده ، بیشترین حضور را در تصمیم سازی ها بخصوص از نیم فصل دوم به بعدداشت و حالا البته خیلی مسرور می شود اگر در بین گزینه های مدیریت باشد اما فعلاخیلی زور امیر خادم در تشکیلات وزارت ورزش زیاد نیست و به سایه رفته است تا بتواندحامی پندار برای مدیریت شود. در سایه ترین اعضای تیم اما ارکانی از باشگاه هستندکه به حافظ منافع فرهاد مجیدی معرفی شده اند . فرهاد مجیدی اگرچه دور از تیم استاما حافظ منافع هایش در اطراف باشگاه ، در جزئی ترین فعالیت ها همفکری می کنند ودر اداره تیم البته به رغم سن کم شان ، موفق تر و کاربردی تر از این اعضای باسابقه هیات مدیره هستند. اگرچه تخمین این گروه از موفقیت مظلومی در ابتدای سال قبلاشتباه بود و همه این کابوس ها را در یک سال به تیم تحمیل کرد اما همین حالابیشترین مذاکرات با اسکوچیچ و منصوریان و گزینه های بازی در تیم برای فصل بعد راانجام داده اند و در حقیقت بیشترین نقش را در تحولات استقلال بازی می کنند. ارکانیکه بی شک موفق تر از دیگر لایه های رسمی تیم ، در تصمیم سازی ها اثرگذاری دارند ونقش شان هم بدون تردید موثر تر از خیلی از آنهایی است که در بالا به صورت رسمی درارکان باشگاه معرفی شدند. این گروه جوان این قدر برای خروج استقلال از بحران تلاش می کند که شاید اگر به صورت رسمی به آنها اعتماد می شد و تیم را به آنها می دادند ، خیلی بهتر از همه گزینه های تکراری اطراف تیم از پس اداره اش بر می آمدند و اینگونه کل مسئولیت اجرایی تیم و عواقب خوب و بدش به پای خودشان نوشته می شد. گروهی که در جمع شان ،فرهاد مجیدی بارها تاکید کرده ازمدیریت در راس استقلال بدش نمی آید و بازوهای اجرایی اش هم سخت ترین بحران های این دو فصل تیم را برایش تصمیم سازی کرده اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.